Puntje van een hoektand afgebroken, kan dat?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Toen ik vanmorgen met mijn Gatsby aan het knuffelen was, merkte ik dat een van zijn bovenste hoektanden korter was dan de andere, en omdat ze bij hem een beetje over zijn onderlip uitsteken, valt dat nogal op. Het was me nog niet eerder opgevallen, terwijl ik hem constant kusjes geef op zijn snuit en lippen, dus is het mogelijk dat hij het puntje van die hoektand heeft gebroken tijdens het ravotten? Of komt het voor dat de ene hoektand groter wordt dan de andere? Er is geen zichtbaar spoor van een breuk op de bewuste tand, hij is gewoon scherp, alleen korter dan de andere. Ter info, mijn kereltje is nog geen 2 jaar oud, dus hij hoort qua lichaamsbouw nog een beetje te veranderen, tenminste dat dacht ik?

Het is me niet gelukt om een foto van die hoektanden te maken, maar hieronder een kleine serie van een van de stoeipartijen met baby Harley, het gaat er soms nogal hard aan toe :)

Puntje van een hoektand afgebroken, kan dat?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

11 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren
    Hallo, mijn kitten van 6 maanden heeft zijn beide hoektanden gebroken, de ene voor de helft en de andere helemaal. Het is daar nu hol en er zit niks meer. Kunnen jullie me geruststellen, groeien ze weer aan als dit de melktanden zijn? Ik ga woensdag naar de dierenarts, maar tot die tijd maak ik me echt zorgen. Er zit nog wat bloed in het holletje waar de hoektand zat. De eerste brak tijdens het spelen en van de andere weet ik niet hoe het is gebeurd, maar hij heeft er last van met eten omdat de brokjes precies in het gat van de hoektand terechtkomen. Hij heeft vast veel pijn.
    Vertaald Frans
    Lareveuz
    Lareveuz Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Antigone heeft een hoektand gebroken, dat is inmiddels alweer 2-3 jaar geleden, en het houdt haar absoluut niet tegen om te eten, integendeel lol. Ik vraag me alleen wel af hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen!^^

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi hoi,

Uiteindelijk is het waarschijnlijk toch een afgebroken hoektand. Toen ik net tijdens het knuffelen eens goed keek, zag ik dat de kortere hoektand ook minder scherp is dan de andere. Ik denk dus dat hij hem een tijdje geleden al heeft gebroken zonder dat ik het heb gemerkt. Tegelijkertijd lijkt hij er geen last van te hebben! Maar als ik zie hoe hard ze tegen de muren of deurposten aan knallen tijdens hun achtervolgingen, verbaast het me niks. Ik zou zelfs zeggen dat hij er nog goed vanaf is gekomen!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hahahaha Ganache!

Nou, er zijn er dus best wel wat die niet allemaal dezelfde tanden hebben ;)

Net als bij ons Mure: hoektanden, snijtanden (echt super schattig bij hen, ze zijn zo klein!) en kiezen.

Vertaald Frans
    Mure 69
    Mure 69 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!!!!! Die van mij heeft ook een gebroken tand... een hoektand, geloof ik... ik ken de namen van de tanden van katten niet zo goed, lol ;)

Vertaald Frans
    Célineo
    Célineo Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Eclair heeft ook een stukje van zijn hoektand afgebroken :( Volgens de dierenarts die ernaar gekeken heeft, is het niet erg.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Maak je geen zorgen Euqi! Ik ben zelf ook eens naar de dierenarts gegaan, echt doodsbang, omdat Ganache een tandje heeft dat een beetje scheef staat... hij lachte me nog net niet uit lollllll

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou, dat verbaast me niks van m'n kleine wolfje, hij is echt bijzonder tot in zijn hoektanden! Hij heeft al van die vampier-hoektanden die boven zijn lip uitsteken, hij is super kieskeurig met wat er in zijn bak zit, en nu groeit hij ook nog eens niet overal gelijkmatig! Gelukkig is hij gecastreerd, ahum....... Lol

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Meestal blijft een afgebroken hoektand niet scherp, je ziet dan echt wel een breukvlak.

Ik denk dat je kleine wolfje gewoon zin heeft om origineel te zijn :p

lool Ze zijn echt te grappig

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt Mysteres, ik ga het in de gaten houden. Hij hoeft niet meteen naar de dierenarts, pas begin juli voor zijn herhalingsprik en check-up, dan zal ik het wel even aankaarten.

Eén hoektand korter dan de andere, het zou me niks verbazen als mijn kleine ventje weer zoiets geks heeft! :)

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 11

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!