Wond die niet geneest en groter wordt

M
Méli-milou Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Mijn kat heeft een wond die maar niet geneest en alleen maar groter wordt.

De dierenarts heeft geprobeerd het te hechten (op 9 maart), maar zonder succes; de wond is weer opengegaan.

Daarna heeft hij nietjes geplaatst... hetzelfde verhaal.

Nu zegt hij dat ik door moet gaan met het verbinden, maar de wond breidt zich uit.

Hij heeft het nu over een transplantatie of een biopsie om verder te kijken...

Mijn kat is 14 jaar oud, het is een Sphynx, echt een oud dametje!

Ik denk zelf aan een doorligplek of een zweer...

Mijn buurvrouw is verpleegkundige en helpt me met het verband.

Kent iemand dit soort wonden?

Hebben jullie een mening of advies dat me zou kunnen helpen?

Ik overweeg om naar een andere dierenarts te gaan en om een bloedonderzoek te vragen...

Ik heb ook veel gelezen over behandelingen met honing...

Ik ben echt radeloos... ze lijkt er gelukkig geen pijn aan te hebben.

Ik voeg een foto toe van deze nare wond.

Sorry voor de mensen die hier gevoelig voor zijn.

Ik hoor het graag van jullie

Wond die niet geneest en groter wordt

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

28 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Yuna La Ficelle
    Yuna la ficelle Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Veel succes voor jou en je kat, ik duim ook mee 🤞🤞

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

Toen ik zag dat hij het niet meer wist (hij begon over een biopsie of transplantatie), heb ik een assistente om hulp gevraagd. Zij heeft me geholpen met de verbanden terwijl ik naar een oplossing zocht. En vooral naar een veterinair dermatoloog (ik werd twee keer geweigerd toen ik het probleem uitlegde).

Kortom, we zijn in goede handen... dat hoop ik tenminste.

Ik breng haar morgen weg voor haar onderzoeken 🤞

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

Goedenavond,

Ze heeft geen koorts. De dierenarts heeft haar temperatuur opgenomen.

Nee, het is niet van de ene op de andere dag ontstaan. Het zit er zelfs al heel lang...

Eigenlijk weten we wel dat Sphynxen kwetsbaar zijn, dus ze hebben vaak wel kleine wondjes, bultjes of prikjes...

Maar DIT plekje genas steeds en kwam dan weer terug. Het is een echt jojo-effect...

En daardoor zijn er littekens op littekens ontstaan.

Toen ik bij de dierenarts was, zei hij dat hij een deel van die massa (een soort klein kratertje) weg moest halen om het te kunnen hechten en te sluiten (volgens hem was het niets ernstigs). En vanaf dat moment is het alleen maar erger geworden. Sinds een goede maand wordt het steeds groter... Sinds haar operatie op 9 maart ging ik om de 2 à 3 dagen naar de dierenarts voor het verband (en dat is niet bepaald om de hoek). Hij zag de ontwikkeling en had er elke keer weer vertrouwen in... maar tevergeefs.

Vertaald Frans
    Yuna La Ficelle
    Yuna la ficelle Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Heb je al een test laten doen op de 'vleesetende' bacterie (streptokokken)? Daarom vroeg ik je of ze koorts had, ook al antwoordde je van NIET. Maar als ze een verzwakte weerstand heeft, is het goed mogelijk dat ze geen koorts heeft. In ieder geval deed de wond van je kat me aan die ellende denken en ik heb gelezen dat het steeds vaker voorkomt, ook bij dieren.

Verder, niet om je de schuld te geven hoor, maar die wond is vast niet van de ene op de andere dag ontstaan. Je eerste dierenarts heeft de ernst van het probleem echt niet goed ingeschat (zonder te zeggen dat ze allemaal waardeloos zijn).

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

Goedenavond,

De dierenarts denkt aan een tumor...

Zaterdag staan het bloedonderzoek, de biopsie en de röntgenfoto's gepland voor de definitieve uitslag!

Als het kanker is, liet ze me al doorschemeren dat z'n pootje moet worden geamputeerd 😔😢

Ik hoef jullie vast niet te vertellen hoe hoog de rekening nu al is, alleen al om te weten wat er aan de hand is...

Ik hou mijn hart vast voor de kosten van de operatie!

Maar het moet gebeuren!

Tot zaterdag blijf ik hopen op het beste, of eigenlijk het minst erge!

Fijne avond

Vertaald Frans
    C
    Cartésienne Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik hoop dat de dermatoloog al wat ouder is, de dierenartsen van tegenwoordig zijn echt waardeloos!

Als het consult begint met wegen en een vlooiencontrole, dan heb je gewoon weer de verkeerde getroffen; helaas vind je nog maar zelden van die goede oude dierenartsen, ze zijn inmiddels allemaal met pensioen.

Veel sterkte, ik hoop dat je erachter komt wat ze heeft, want het ziet er heel erg ernstig uit.

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

Bedankt voor het delen, allemaal.

Ik heb een afspraak gemaakt bij een andere dierenkliniek met een dermatoloog.

Ik hoop dat ik nu een echte diagnose krijg... wordt vervolgd!

Vertaald Frans
    C
    Cartésienne Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik wilde even mijn ervaring delen. In mijn geval zat het onder de kin. Mijn kat kreeg Oridermyl, en hoewel dat misschien vreemd klinkt omdat het eigenlijk voor oorontsteking is, was hij echt razendsnel genezen. Bij hem was het een nare open, bloedende wond. Hij kreeg ook Dermipred (een ontstekingsremmer op basis van prednisolon) en een antibioticum waarvan ik de naam niet meer weet; dat waren kleine pilletjes die hij zo als een brokje opat, ze waren heel smakelijk.

Ik heb ook nog een ander verhaal gelezen over een wond op de kop die maar niet wilde genezen. De dierenarts gaf toen ook Oridermyl en dat genas heel snel. Het is dus een zalf die wel vaker wordt gebruikt, vooral omdat het de jeuk ook meteen stilt.

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 28

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!