Wond die niet geneest en groter wordt

M
Méli-milou Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Mijn kat heeft een wond die maar niet geneest en alleen maar groter wordt.

De dierenarts heeft geprobeerd het te hechten (op 9 maart), maar zonder succes; de wond is weer opengegaan.

Daarna heeft hij nietjes geplaatst... hetzelfde verhaal.

Nu zegt hij dat ik door moet gaan met het verbinden, maar de wond breidt zich uit.

Hij heeft het nu over een transplantatie of een biopsie om verder te kijken...

Mijn kat is 14 jaar oud, het is een Sphynx, echt een oud dametje!

Ik denk zelf aan een doorligplek of een zweer...

Mijn buurvrouw is verpleegkundige en helpt me met het verband.

Kent iemand dit soort wonden?

Hebben jullie een mening of advies dat me zou kunnen helpen?

Ik overweeg om naar een andere dierenarts te gaan en om een bloedonderzoek te vragen...

Ik heb ook veel gelezen over behandelingen met honing...

Ik ben echt radeloos... ze lijkt er gelukkig geen pijn aan te hebben.

Ik voeg een foto toe van deze nare wond.

Sorry voor de mensen die hier gevoelig voor zijn.

Ik hoor het graag van jullie

Wond die niet geneest en groter wordt

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

28 antwoorden
Sorteren op:
  • R
    Ramzounet92 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, kun je ons een update geven? Ik schrijf je vandaag omdat mijn kat een vergelijkbaar probleem heeft en na verschillende operaties kwam de 'tumor' steeds weer terug. Onlangs heeft de dierenarts alle tenen van één pootje geamputeerd en een voetzooltje eronder teruggeplaatst. Maar toen hij de hechtingen wilde verwijderen, bleek dat het niet hield, waardoor er nu een gapende wond is ontstaan. Ik moet elke dag Betadine gebruiken en het verband verschonen, maar het geneest maar niet. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Mijn kat is trouwens 17 jaar oud, hij heeft een nieraandoening en een hartruis. Hij eet ook steeds minder… Bedankt voor het delen.

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

Ik heb een inzamelingsactie opgezet om me te helpen, deel het gerust.

Deze blijft 13 dagen online staan.

BEDANKT

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

https://www.leetchi.com/c/une-2eme-vie-pour-isis?utm_source=copylink&utm_medium=social_sharing

Vertaald Frans
    M
    Manuche26 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Wat ontzettend naar voor je en voor die kleine meid.

Het is echt bizar dat de eerste dierenarts niet verder onderzoek heeft gedaan, toch?

Maar zoals Docline al zegt: het belangrijkste is dat het lokaal is gebleven en dat er geen uitzaaiingen zijn.

Wat de amputatie betreft: die van mij is ook aan een achterpoot geamputeerd toen hij 9 was. Hij was er echt heel snel aan gewend. Ik snap dat die van jou al wat ouder is, maar ze zal er vast ook heel goed aan wennen. Dieren hebben het geluk dat ze echt bij de dag leven.

Kortom, ik leef enorm met jullie mee en ik hoop dat alles goed zal gaan.

Laat je af en toe nog even weten hoe het gaat?

Veel sterkte.

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wat ontzettend naar voor het beestje – en voor jou natuurlijk ook.

Als de tumor gelokaliseerd blijft en de operatie geen risico op uitzaaiingen geeft, dan is het inderdaad het beste om het weg te laten halen. Ze zal snel aan de nieuwe situatie wennen, maak je daar maar geen zorgen over.

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

Goedenavond,

Het is een kwaadaardige tumor. Je zult hem moeten laten amputeren...

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

Hoi, Zo'n wond is inderdaad niet niks, zeker gezien de omvang ervan. Het zou echter een keloïd kunnen zijn; dat is een soort litteken dat ontstaat na een genezen wond, bijvoorbeeld door overmatig likken op die plek vanwege jeuk. Of je nu naar een tweede dierenarts gaat of niet, het is belangrijk dat je poes er niet aan zit. Een kraag omdoen is dus een goed idee terwijl je op het advies van de dierenarts wacht. Als je haar zo veel mogelijk in de gaten kunt houden wanneer je thuis bent, is dat ook een goede manier om te zien hoe ze op de wond reageert. Houd er wel rekening mee dat zo'n kraag haar gedrag waarschijnlijk een beetje zal beïnvloeden. Groetjes, Vincent

Hoi,

Ze heeft een verband + een spalk 👍

Ik wacht nu op de uitslag van de biopsie.

De röntgenfoto leverde niets op.

Het bloedonderzoek was helemaal prima, behalve de lever...

Volgens de dierenartsen (de gewone dierenarts en de dermatoloog) is het geen wond die niet geneest, maar een gezwel dat groeit...

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Zo'n wond is inderdaad best serieus als je naar de grootte ervan kijkt. Het zou een keloïd kunnen zijn; dat is een soort littekenweefsel dat ontstaat bij een genezen wond, bijvoorbeeld door overmatig likken omdat de plek jeukt. Of je nu wel of niet voor een second opinion naar een andere dierenarts gaat, het is echt belangrijk dat je poes er niet aan zit. Een kap omdoen is dan ook een goed idee in afwachting van het advies van de dierenarts. Als je haar thuis zoveel mogelijk in de gaten kunt houden, is dat ook een goede manier om te zien hoe ze op de wond reageert, al moet je er wel rekening mee houden dat zo'n kap haar gedrag waarschijnlijk een beetje zal beïnvloeden.

Groetjes,

Vincent

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 28

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!