Niet-gesteriliseerde poes die sterilisatie-brokken eet
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
De idioot is hier natuurlijk degene die deze reactie heeft geplaatst: hoewel het vooral afhangt van het daglicht en de lengte van de dag, hebben weersomstandigheden wel degelijk invloed op de krolsheid van poezen. Dat is dan ook de reden dat ze vaker krols zijn in het voorjaar en de zomer, en dat dit meestal stopt vanaf het najaar tot de eerste mooie dagen van het jaar — rond eind januari of begin februari — wanneer de krolsheid weer begint... Behalve dan bij poezen die binnen in een goed verwarmd huis leven, die kunnen namelijk ook midden in de winter krols worden.
Ik weet dat dit een oud bericht is, maar ik wilde de feiten toch even rechtzetten.
Die dierenarts is echt een idioot! Of hij was gewoon met je vriendin aan het flirten... Behalve bij mensen heb ik nog nooit gehoord dat het weer invloed heeft op de krolsheid of de bronstijd... zo van: "het zonnetje schijnt, een mooie dag om kittens te maken! Hey, laat ik eens gaan ovuleren"... je ziet zelf ook wel dat dat nergens op slaat...😝
Oké, bedankt voor je reactie, maar het is niet mijn eigen dier. Een vriendin vroeg me alleen of het misschien door de brokjes kon komen. Ze is inmiddels al bij de dierenarts geweest en die vertelde haar dat poezen door de hitte vaker krols worden.
Hoi,
Klopt inderdaad: er is totaal geen verband tussen de brokjes en de krolsheid. Het is geen enkel probleem om brokken voor gesteriliseerde katten aan een niet-gesteriliseerde kat te geven; ze bevatten gewoon minder vet.
Het is echt heel erg aan te raden om een poes te laten steriliseren. Hiermee voorkom je een hoop gezondheids- en gedragsproblemen, en natuurlijk ook die vreselijke melkklierkanker waar helaas nog veel jonge poezen aan overlijden.
Sorry hoor, ik begrijp het gewoon even niet! En ik oordeel niet, ook al is het wel grappig!
Laten we even duidelijk zijn, brokken voor gesteriliseerde katten:
⭐ zijn geen brokjes die een kat steriliseren (dat snapte je zelf ook wel, denk ik!)
⭐ hebben geen enkele invloed op de hormoonhuishouding en veranderen dus het gedrag of de krolsheid van een kat niet... Mijn katten zijn voor mijn gevoel het hele jaar door krols... ik heb hier echt 'vierseizoensnestjes'...
⭐ zijn simpelweg brokjes met een samenstelling die bedoeld is voor de stofwisseling van gesteriliseerde katten, zowel katers als poezen!
Ik zag dat je 19 bent, dus je weet hoe het zit! De cyclus van een poes werkt anders dan bij vrouwen, met een cyclus van 28 dagen en een vrij korte periode waarin ze vruchtbaar zijn...
Bij de menselijke voortplanting gaat kwaliteit boven kwantiteit! Eén baby, 9 maanden wachten, en het duurt minstens 15 jaar voordat een kind oud genoeg is om zich voort te planten...
Bij katten is het precies andersom: de overlevingskans van kittens in de natuur is klein, dus krijgen ze meerdere jongen per nest en meerdere nestjes per jaar. Ze kunnen zelfs jongen van verschillende vaders in hetzelfde nest hebben... een kitten is na 6 maanden alweer 'klaar' (sterk afgeraden en gevaarlijk voor poezen, maar technisch gezien klopt het).
Dus jouw poes (ik ben een man, dus laten we daar geen misverstanden over krijgen), zolang ze niet gedekt is, blijft ze krols en vruchtbaar. Dat is puur voor het voortbestaan van de soort, ze vergroot zo de kans op jongen... en die brokjes hebben daar helemaal niets mee te maken...
Eigenlijk maakt het niet zoveel uit of de brokjes nu voor gesteriliseerde katten zijn of niet, en het heeft ook helemaal niks te maken met of je poes krols is of niet.
Dit is een vraag en geen grap
Serieus, is dit een vraag of een grap?
28 reacties van 28