Niet-gesteriliseerde poes die sterilisatie-brokken eet
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
@Fox
Even een kleine opmerking, puur mijn eigen mening: op een forum als dit is het wel zo prettig om te weten of je met een man of een vrouw te maken hebt (bij jou een man, oké), je leeftijd, of je huisdieren hebt, hoeveel en welk soort, en in welk land je woont (vanwege de juridische verschillen). Dit is geen vertrouwelijke informatie, maar gewoon praktisch om te weten voor wie we de moeite nemen om te antwoorden, soms met een heel verhaal.
Ik weet het niet zeker, maar misschien heb ik geen gelijk bij gebrek aan ongelijk, vind je niet? .. 🤷
Ik snapte het al 😂
Of het nu terecht is of niet ...
https://m.youtube.com/watch?v=GCTuXHW5vl4
Je lijkt eerder op iemand die nog een paar rekeningen te vereffenen heeft 😂
(en niet veel beters te doen heeft...)
"Als er minder agressieve mensen waren die koste wat kost gelijk willen krijgen, zelfs als ze ongelijk hebben, en die zinloze en tijdrovende discussies uitlokken, zou ik waarschijnlijk wel wat vaker reageren."
Ik was helemaal niet agressief totdat ik voor idioot werd uitgemaakt! Die zinloze discussie komt van jouw kant, de tijdsverspilling is voor mij. En wat jouw bijdrages betreft: we kunnen prima zonder hoor, bedankt!
Hup, en nu blokkeer ik je...
Ah ****, dat kan niet eens😡
Als ik "leeftijd eerste krolsheid kat" intik op Google, zegt de eerste link:
"Poezen worden meestal krols in het voorjaar en het najaar en deze periode kan enkele dagen tot weken duren. Gewoonlijk hebben poezen hun eerste krolsheid rond de leeftijd van 6 maanden, maar sommige kunnen het al vanaf 4 maanden krijgen."
Hè, kijk nou, voor hen is 6 maanden de regel en 4 maanden de uitzondering?! Laten we eens kijken wat de volgende links zeggen… :
- "De eerste krolsheid treedt op tussen de 4e en 12e levensmaand."
- "Een poes bereikt de puberteit gemiddeld rond de leeftijd van 7 maanden."
- "Bij de kat treedt de eerste krolsheid op tussen de 6 en 9 maanden."
- "De gemiddelde leeftijd voor de eerste krolsheid ligt tussen de 6 en 10 maanden."
- "Krolsheid verschijnt voor het eerst rond de leeftijd van 6 maanden."
- "De krolsheidscyclus begint rond de leeftijd van 6 tot 9 maanden."
Het lijkt er wel op dat het hele internet, behalve jij, er geen snars van begrijpt! En toch toont Google de meest betrouwbare sites bovenaan.
Of je hebt het gewoon mis en het is wel degelijk 6 maanden wat de regel is en 4 maanden de uitzondering, en niet andersom…
Misschien heb je alleen maar Siamezen of Burmezen gehad, als je denkt dat het andersom is? (zie mijn antwoord aan @Blue Cat)
Ik voer de zwerfkatten in de winter nog meer dan in de zomer, in de winter hebben ze onbeperkt te eten, natvoer en brokjes, en toch hebben de poezen die ik voer een seksuele rustperiode van september tot januari. Het is een kwestie van klimaat en daglengte, dat heeft niets te maken met de toegang tot voedsel.
Nee: zwerfkatten hebben geen nestjes van november tot februari.
Heb je de link die ik je gaf überhaupt wel gelezen? Blijkbaar niet… Of vind je dat wetenschappers en kattenexperts ook sukkels zijn die er niks van weten en maar wat onzin uitkramen?
Oké om niet boos te blijven, maar niet om verder te gaan zonder je te antwoorden.
Het was helemaal niet om de posters te beledigen dat ik dit onderwerp weer heb opgepakt.
Als er minder agressieve mensen waren die per se gelijk willen hebben, zelfs als ze ongelijk hebben, en die zinloze en tijdrovende discussies uitlokken, zou ik waarschijnlijk wel wat vaker reageren.
Ik heb absoluut geen zin om te schreeuwen of met de vuist op tafel te slaan. Wat dat beledigen betreft: ik geef toe dat er wel wat lelijke woorden in me opkwamen toen ik je bericht las, maar er is wel wat meer voor nodig voordat ik iemand echt ga beledigen.
Waar heb ik gezegd dat ik de enige ben? Ik weet heel goed dat ik niet de enige ben, en gelukkig maar!
Echt heel bizar dat een fokker de kenmerken van de katten die ze fokt en verkoopt niet kent! Siamezen horen bij de weinige rassen (ik ken er zelf maar twee, Siamezen en Burmezen, maar er zijn er misschien wel meer) die 'vroegrijp' zijn, waarbij de poezen al met een maand of 4 geslachtsrijp zijn in plaats van de gebruikelijke 6 tot 9 maanden.
Maar wist ze het echt niet of was ze niet alert? Of is dat gewoon wat ze je heeft verteld om zichzelf in te dekken? Er zijn te veel gewetenloze fokkers die er niet voor terugdeinzen om veel te jonge moeders nestjes te laten krijgen, alleen maar om het hele jaar door meer kittens te kunnen verkopen!
Sorry dat ik weer op dit onderwerp reageer. Ik weet dat ik hiermee het topic weer omhoog haal, maar dat is niet de bedoeling en ik wil al helemaal geen gedoe veroorzaken. Ik moest alleen net weer denken aan iets wat me niet helemaal lekker zat.
Als we het hebben over de seizoensgebondenheid van de krolsheid bij dieren, denken we meteen aan het klimaat: de wintertemperaturen, de kou, de wind, de sneeuw...
En als we dan aan de andere kant zeggen dat binnenkatten geen seizoensgebonden krolsheid meer hebben, maar juist bijna constant krols zijn, trekken we vaak de conclusie dat dit komt doordat het binnen lekker warm is. We zouden de natuurlijke cyclus van de kat hebben veranderd door ze constant comfort te bieden, maar dat is niet waar! Althans, het is niet de juiste conclusie.
Eigenlijk is het geen kwestie van klimaat, temperatuur of de lengte van de dagen die de voortplantingsperiode beïnvloedt; het gaat puur en alleen om de toegang tot voedselbronnen. Door katten het hele jaar door te voeren, is er geen echte rustperiode meer in de voortplanting. Dit geldt ook voor zwerfkatten (die afhankelijk zijn van menselijke activiteiten, heel anders dus dan echt verwilderde katten). Zij hebben geen vaste periode meer en er komen dus ook in de winter nestjes voor. Helaas loopt dat vaak slecht af voor de kittens en vaak ook voor de moeder (kort gezegd: ze komt de eerste en de tweede winter nog wel door, maar hoe meer winters ze meemaakt, hoe zwaarder het wordt...).
Voilà 😎
Bedankt bluecat
@Gridin, als je het goed vindt, laten we het hierbij en gaan we gewoon weer verder. Wat me uiteindelijk dwarszat, was dat ik voor idioot werd uitgemaakt, maar je kon natuurlijk niet weten dat ik het was omdat ik als "oud-gebruiker" word weergegeven. Je probeerde me dus niet te provoceren, ook al vatte ik het wel zo op.
Als je wilt, vergeten we het en beginnen we weer met een schone lei. Als je je bezighoudt met zwerfkatten, dan is de kans groter dat we het goed met elkaar kunnen vinden dan dat we ruzie krijgen. Zo'n negatieve spiraal is niet onvermijdelijk, het is een keuze. Ik kies ervoor om niet te blijven hangen in deze nare ontmoeting! 😀
Tot later op Wamiz!