Worm in het braaksel van mijn kat

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal! Ik plaats dit bericht vandaag omdat ik me echt heel erg zorgen maak.

Ongeveer een uur geleden heeft mijn kat overgegeven en er zat een worm in van ongeveer 5 cm lang. Hij was geel/wit van kleur en kronkelde alle kanten op. Ik wilde er nog een foto of filmpje van maken, maar mijn moeder werd bijna onwel toen ze het zag, dus ik moest het meteen opruimen. Dit is nu al de vierde keer in anderhalve week dat ze moet overgeven, ik vind dat echt veel. Een paar dagen geleden zat er ook al een klein draadje in haar braaksel, tenminste dat dachten we toen. Het bewoog niet, dus we dachten niet meteen aan een worm, maar nu denk ik dat het er toch echt eentje was. We gaan morgen een afspraak maken bij de dierenarts voor een ontwormingsmiddel. Ik wilde haar eigenlijk meenemen zodat de dierenarts haar even kan onderzoeken, maar mijn moeder denkt dat dat niet nodig is.

Worm in het braaksel van mijn kat

De worm zag er ongeveer zo uit. Ik geef toe dat een foto of video handiger was geweest...

Is er iets wat we kunnen doen in de tussentijd terwijl we op de dierenarts wachten? En lopen wij zelf ook risico? Alvast bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

1 antwoord
Sorteren op:
  • R
    Ragnar Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Je hebt helemaal gelijk dat je een dierenarts laat meekijken. ;)

Ik denk niet dat je op dit moment veel meer kunt doen dan je kat goed in de gaten houden.

Geef de dierenarts even een belletje om te vragen of hij/zij de kat moet zien. Het zou zonde zijn als je zonder kat gaat en de afspraak daardoor vertraging oploopt. Maar ik denk dat het sowieso beter is om hem even mee te nemen voor een check-up, vooral om te controleren of hij geen koorts heeft.

Voor jou is er geen gevaar, zolang je alles maar goed schoonmaakt als hij moet overgeven en natuurlijk goed je handen wast. Hou ook de kattenbak in de gaten, want de wormen kunnen er aan beide kanten uitkomen.

Verder hoef je je geen zorgen te maken; met een ontwormingsmiddel is alles over een paar dagen weer in orde, maar die kuur heeft hij wel echt nodig.

Vertaald Frans
  • 1 reactie van 1

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!