Siamese kruising?

Londonetmoi
Londonetmoi Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

De titel zegt het eigenlijk al, hoewel...

- Ik zou graag willen weten of mijn kitten echt een Siamese kruising is, want de mevrouw waar ik hem vandaan heb twijfelt en daardoor ik nu ook.

- Mijn andere kat van 4 jaar negeert ons een beetje sinds de kleine er is. Hij komt binnen, snuffelt even, blaast wat en wil dan meteen weer naar buiten, terwijl hij normaal gesproken de hele dag binnen blijft :( Mijn vraag is: gaat dit lang duren?

- En wanneer mag hij voor het eerst naar buiten en hoe pak ik dat aan? En wanneer moet de eerste inenting gebeuren? Alvast bedankt!

Siamese kruising?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

19 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Virginie Vogeleer
    Virginie vogeleer Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb ook net een kitten uit het asiel geadopteerd. Ik vraag me ook af of mijn kitten een Siamese kruising is, een Heilige Birmaan of een ander ras. Kan iemand me helpen alsjeblieft? En hoe is hun karakter? Bedankt!

Vertaald Frans
    U
    Ursoli Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je schattige kitten is inderdaad een Siamees-kruising die heel erg de kenmerken van het ras heeft.

Ik heb zelf ook net een kleintje geadopteerd via de vereniging SOS SIAMOIS FRANCO SUISSE (een Frans-Zwitserse stichting). Ze is ook een kruising; haar moeder is een Siamees maar de vader is onbekend, omdat ze op een schandelijke manier waren gedumpt in een vuilniszak. Ze is nu nog ver weg en komt pas over een maand aan.

Net als jij vind ik het best spannend of het wel gaat klikken met mijn gecastreerde kater van 13 jaar.

Zoals hierboven ook al werd gezegd, zou ik je kitten echt nog niet naar buiten laten zolang hij niet gevaccineerd is. Niesziekte en kattenziekte heersen momenteel enorm en helaas zijn die voor die kleintjes vaak heel snel fataal.

Ik wens je heel veel geluk met je mooie kereltje.

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Zoals in de reacties op dit bericht al is aangegeven, is je kat waarschijnlijk een kruising met een Siamees in de kleur 'blue point'. Maar zonder stamboom wordt hij officieel niet als een raskat beschouwd.

Wat betreft de klik met je andere kat: dat is heel normaal. Katten vinden het niet altijd prettig als er een nieuwe bewoner in hun huis komt. Helaas kunnen we niet echt voorspellen hoe dit in de loop van de tijd zal gaan; het kan verbeteren, maar het kan ook zo blijven. Je kunt proberen om verdampers met rustgevende feromonen in het stopcontact te steken, dat kan helpen bij het wennen aan elkaar.

Wat de vaccinaties betreft, adviseer ik je om naar de dierenarts te gaan voor een eerste check-up om te zien of je kitten gezond is. Afhankelijk van de leeftijd kan de dierenarts hem dan inenten en chippen (even ter herinnering: het chippen van huisdieren is in Nederland verplicht). Ik raad je aan om je kitten pas naar buiten te laten als hij volledig is ingeënt en gechipt.

Clémence

Vertaald Frans
    Londonetmoi
    Rapporteren

Als er geen stamboom bij zit, is het gewoon een huis-tuin-en-keukenkat met een Siamese kleur, dat is alles. Is het kitten wel helemaal in orde? (gechipt, ingeënt, behandeld tegen parasieten, ontwormd)?

Een mevrouw heeft hem aan me gegeven, dus nee, ik heb verder niets gekregen.

Vertaald Frans
    Londonetmoi
    Rapporteren

Ja, ik laat hem niet naar buiten. Hij is op 28 februari geboren. Hij wordt helemaal nagekeken.

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Laat hem niet naar buiten voordat hij gesteriliseerd is, dat is voor zijn eigen bestwil.

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

JA, hij is duidelijk een kruising 'Siamees Blue Point'. Ik ken dit ras heel goed, ik heb ze mijn hele leven al gehad. Hij is prachtig. Officieel wordt elke kat zonder stamboom als een huis-tuin-en-keukenkat beschouwd, zelfs een kruising.

Je vermeldt zijn leeftijd niet, maar hij had sowieso al zijn eerste inentingen moeten hebben. Wacht niet te lang om met hem naar de dierenarts te gaan voor het chippen, de eerste inentingen en om hem te ontwormen of ontvlooien als dat nodig is. Laat hem nooit naar buiten VOORDAT de inentingen zijn gedaan!

Vertaald Frans
    M
    Michèledubleau Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Als er geen stamboom bij zit, is het gewoon een HTK-kat met een Siamese kleur, meer niet.

Zijn de zaken voor dit kitten verder wel helemaal op orde? (gechipt, gevaccineerd, ontvlooid, ontwormd)?

Vertaald Frans
    Noraaron
    Noraaron Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Volgens mij zit er inderdaad wel wat Siamees in.

Het kan even duren, maar uiteindelijk komt het vanzelf wel weer goed.

Wacht nog even met hem naar buiten laten tot hij zijn draai heeft gevonden. Voor de inentingen moet je sowieso een volledige check laten doen bij de dierenarts (vaccinaties, chippen, algemeen onderzoek, etc.).

Vertaald Frans
  • 19 reacties van 19

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!