Poes zwak 3 dagen na sterilisatie
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Waarom? Bel direct je dierenarts. Bloed kan normaal zijn omdat ze geopereerd is, maar dat ze na 5 dagen nog steeds bloedt is minder normaal. Bel snel!!!!
Ik denk dat dit echt een spoedgeval is, je zou vanavond nog naar de spoeddierenarts moeten gaan.
Ze heet Luna : '( en vandaag moest ik even weg. Ik kom net thuis en ze loopt mank op één poot en bloedt een beetje uit haar vagina... Waarom???
Kijk morgen even hoe het met haar gaat en bel je dierenarts als er geen verbetering is.
Om haar aan het eten te krijgen, kun je proberen wat natvoer op je hand te leggen. Ze zal vast wel even twijfelen, maar als ze een beetje honger heeft, eet ze wel wat. Als ze het eerste brokje opeet, pak je gewoon nog een stukje. Als ze na twee brokjes al genoeg heeft, is dat ook prima. Ze komt vanzelf wel naar je toe om meer te vragen als ze daar zin in heeft. Ze heeft natvoer nodig dat lekker ruikt, zoals Whiskas.
Een hele tijd geleden was er natvoer dat ik altijd met veel plezier opende omdat het zo lekker rook; ik weet niet of het nog bestaat. Kitekat, er zijn vast wel mensen hier die dat ook gebruikt hebben.
Slaap lekker en zet haar mandje dicht bij je in de buurt (op de grond natuurlijk). Goedenacht en laat ons zeker even weten hoe het gegaan is en of het al wat beter gaat. Het zou leuk zijn als je ons haar naam zou willen vertellen. Bedankt.
Dikke knuffel voor het poesje. gigi397
En bellen hoor!!!!!
Normaal gesproken houdt mijn dierenarts katten daar 2 dagen (dat had hij me voor de operatie al verteld), maar hij heeft haar langer gehouden omdat ik haar vrijdag niet kon ophalen. Ik woon namelijk niet in dezelfde stad als de dierenarts en niemand kon me even rijden. Hij zei dat ze tijdens de operatie misselijk was of moest overgeven, maar toen ik de volgende dag langsging was ze wel moe, maar meer ook niet. Ze zag er niet zwak uit en lag niet aan het infuus. Ik heb haar zaterdagavond mee naar huis genomen en toen liep en at ze nog wel een beetje, maar nu... ze heeft de hele dag geslapen en wil niet eten. Er zit geen verband op de wond... Ik kijk het nog een paar dagen aan en als er geen verbetering is, ga ik met haar naar de dierenarts.
Wat die poot betreft: zou het kunnen dat de dierenarts daar een infuus heeft aangelegd? Dat kun je makkelijk zien, want ze scheren die plek kaal om te zien waar ze moeten prikken. Kijk maar eens goed naar die poot, want het is best mogelijk dat ze dat infuus hebben laten zitten tijdens de twee of drie dagen dat ze daar was. Dat is namelijk makkelijker om de medicijnen toe te dienen die ze nodig heeft. In dat geval is het heel normaal dat ze een beetje mank loopt. Meer kan ik er helaas ook niet over zeggen. Een kleine ontsteking kan altijd, of het infuus is er misschien wat te hardhandig uitgehaald.
Veel succes voor jou en je arme poes. Geef haar maar een dikke knuffel, dat doet altijd goed.
Hoi,
Een poes 3 tot 4 dagen bij de dierenarts laten voor een sterilisatie is echt heel ongebruikelijk. Er moet wel iets ernstigs aan de hand zijn. Bel snel je dierenarts terug en vraag wat er precies aan de hand is, want er is duidelijk een probleem en dat is echt niet pas begonnen sinds je haar weer hebt opgehaald.
Hoe oud is ze? Misschien heeft ze een nare reactie op de narcose gehad, dat gebeurt zelfs bij mensen.
Heeft ze haar verband nog op de wond? Ik hoop het wel voor haar, anders kan ze aan de hechtingen gaan bijten en trekken. Zit er een gekleurde vlek op het verband? Een kleine infectie is altijd mogelijk. Geef haar wat natvoer dat lekker ruikt, dan krijgt ze wel weer trek, maar geef het in kleine beetjes.
Persoonlijk zou ik de dierenarts gevraagd hebben waarom ze drie dagen moest blijven. Heeft hij van tevoren niets gezegd over de operatie? Een klein hart- of nierprobleem of iets anders?
Normaal gesproken zou deze operatie geen pijn aan haar poot moeten doen. Of hij heeft een pijnstiller of een medicijn tegen infecties gegeven dat ze niet goed verdraagt of dat te sterk voor haar is. Hij heeft toch hopelijk wel een bloedonderzoek gedaan voor de operatie om te controleren of alle waarden normaal waren?
Had ze nog geen problemen voordat ze geopereerd werd?
Hoe dan ook, bel even je dierenarts om te vragen of deze reacties normaal zijn en waarom ze drie dagen daar moest blijven. Veel sterkte en laat je ons even weten hoe het gaat?
Bedankt, Filow en kusjes voor je poes. gigi397
hoi, waarom heeft ze 3 nachten bij de dierenarts doorgebracht? dat is best veel
Hoi,
Na drie nachten bij de dierenarts zou ze zich eigenlijk al wat beter moeten voelen. Het is een zware ingreep, maar katten zijn dieren die meestal vrij snel herstellen. Bied haar wat natvoer aan, dat helpt ook meteen om haar gehydrateerd te houden. Bel morgenochtend direct de dierenarts zodra ze opengaan en leg goed uit hoe je kat zich gedraagt; misschien vraagt hij je wel om haar even terug te brengen. Toen ik mijn kitten ophaalde na haar sterilisatie en abortus, was ze diezelfde avond alweer hartstikke fit, terwijl ze maar een halve dag bij de dierenarts was geweest.