Poes zwak 3 dagen na sterilisatie
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Wat vervelend voor je kat, ik hoop dat ze er snel weer bovenop komt. Voor haar pootjes heb ik niet echt advies, behalve dan afwachten tot de injectie is uitgewerkt en de spier weer is 'hersteld'. Ik hoop dat de dierenarts geen fout heeft gemaakt; er is hier op het forum al eens een geval geweest van iemand wiens kat deels verlamd raakte door een injectie in de spier met een middel dat daar helemaal niet voor bedoeld was.
Probeer zelf niet te veel te stressen, want dieren zijn net sponsen en voelen alles aan. Geef haar de tijd om te herstellen en geef haar wat natvoer voor de hydratatie. Zorg dat ze niet te veel kracht zet, zodat de wond van de sterilisatie niet beschadigd raakt.
Waar zijn jullie, meiden? Ik voel me zo alleen. Ik heb echt behoefte aan wat morele steun. Niemand begrijpt me zo goed als iemand die ook een kat heeft.
Hij heeft haar een intramusculaire injectie gegeven aan de rechterkant... dus nu loopt ze mank aan beide poten...
Echt, ik vind het zo sneu voor m'n kat en de incompetentie van sommige dierenartsen.
Ik kom net bij de dierenarts vandaan. Hij zei dat het mank lopen komt door een spierinjectie van een medicijn dat een beetje irriteert en dat het vanzelf overgaat. Over de druppeltjes bloed uit de vagina verzekert hij me dat het geen infectie is, omdat ze de symptomen niet heeft. Hij heeft haar (zoals elke dierenarts bij elk kwaaltje doet) corticosteroïden -_- en antibiotica ingespoten. Kortom... als ze binnen een week niet opknapt, ga ik naar een andere dierenarts. Duim alsjeblieft voor mijn kleine meid.
Ik vind dit echt zo ONEERLIJK, mijn kat was kerngezond. En nu krijg ik haar mank terug van de dierenarts!! Dat arme beestje wil graag spelen en naar ons toe komen, maar ze kan niet lopen van de pijn!! Ik hoop dat hij eindelijk toegeeft dat het zijn schuld is è_é. Moet ik eisen dat de behandeling voor haar poot gratis is?
Mijn eigen kat had dat ook: na de castratie ging het een paar uurtjes goed, maar daarna at hij niks meer en was hij flink afgevallen. Hij gaf alles wat hij at weer over. Volgens de dierenarts was het een maagontsteking door de narcose. Hij heeft toen een prik gekregen en een behandeling met Smecta (een maag-darmmiddel). Daarna ging het stapje voor stapje beter, hij is weer op gewicht en maakt het goed. Dus misschien is dat bij jou ook wel zo. Ik hoop dat het niks ernstigs is, veel sterkte!
Hoe oud is Luna alsjeblieft?
Ik raad je aan om alle vragen die bij je opkomen op te schrijven, en ook die van ons.
Dus de prijs is inclusief de operatie en de 3 dagen nazorg + de medicijnen enz.....
In België kost de sterilisatie van een poes ongeveer 100 euro. Medicijnen niet inbegrepen. En geen verblijf na de operatie, behalve als er sprake is van chronische ziektes of eerdere problemen bij het ontwaken uit de narcose. En deze dierenarts heeft een kliniek, neem ik aan?
Ik wilde je ook nog zeggen dat je beter niet te lang van huis kunt gaan zolang ze zich niet goed voelt, je weet maar nooit wat er kan gebeuren. Luna heeft je aanwezigheid op dit moment echt nodig. Bedankt.
Dikke kussssss voor Lunaaaa gigi397
Mijn poes is gesteriliseerd en heeft nooit gebloed, niet uit haar vagina en ook niet uit de wond. Dat gold ook voor de poes die ik van straat heb geplukt en die net was gedumpt na een flanksterilisatie. Hij is tenslotte de professional, maar ik vind het toch maar een vreemd verhaal.
Hij heeft me net geantwoord. Hij zei dat het bloed normaal is, omdat de baarmoeder gaat verschrompelen... maar morgen ga ik hem bestoken met vragen.
Aangezien ze al meer dan een maand loops is... denken jullie dat het door de loopsheid komt? Of erger nog, een baarmoederontsteking : ,(. Ik woon op het platteland... het is onmogelijk om nu naar de dierenarts te gaan. Maar ik heb een berichtje achtergelaten en morgenochtend ga ik er als eerste heen.