Poes zwak 3 dagen na sterilisatie
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi! Sorry, ik had je bericht niet gezien, ik ben hier niet zo actief.
Nou, het was een injectie in de spier, dus ik heb de spier waarin geprikt was gemasseerd en de volgende dag rende ze alweer rond ^^
Hoi
Jouw situatie lijkt wel op die van mij.
Mijn kat was na de castratie eigenlijk twee dagen prima, maar toen begon hij alles wat hij at uit te braken. Dus terug naar de dierenarts, die hem een prikje gaf (ik weet niet meer precies waarvan) omdat de narcose voor spijsverteringsproblemen zorgde. Wat me echter waarschijnlijker lijkt, is dat hij gevallen is, want hij liep ook mank.
Vast een val dus, ook al had ik hem apart gezet na zijn castratie.
De dierenarts vertelde me dat het geultje waar zijn knieschijf in hoort te vallen niet diep genoeg is, waardoor hij een soort gedeeltelijke ontwrichting kreeg die er steeds in en uit schoot. Hij liep daardoor behoorlijk mank. Het enige wat we in de toekomst kunnen doen als het erger wordt, is een operatie.
Hij heeft dit een dag of vijftien gehad, met dagen waarop hij erg mank liep, maar sindsdien gaat het goed en loopt hij nog maar heel zelden mank.
De dierenarts stelde nog pijnstillers voor, maar omdat mijn kat lastig te pakken is en de symptomen er bijna niet meer zijn, doen we dat niet. Hij mankt echt bijna nooit meer.
Misschien is dat het wel? Loopt jouw kat de hele tijd mank, de hele dag door?
IK MERKTE TOENDERTIJD DAT ZIJN KNIESCHIJF UIT DE KOM SCHOOT ALS HIJ ZICH UITREKTE.
Verder raad ik je aan om even langs de dierenarts te gaan zodat je zeker weet waar het vandaan komt.
Maar de sterilisatie zelf kan er niet voor zorgen dat een kat mank gaat lopen; het is waarschijnlijk een val geweest omdat hij nog niet goed wakker was uit de narcose.
Hoi Flow, wat is er nou eigenlijk gebeurd met je kat?
Hoi,
Fijn om te horen dat het met de kleine weer beter gaat. Ze is op de goede weg, dus maak je niet meer zorgen dan nodig is. Ik begrijp heel goed dat dit alles een emotionele klap voor je is geweest, maar jij bent het baasje en de volwassene, dus wees sterk. We denken aan jullie en steunen jou en de kleine in gedachten 👌
Hoi allemaal, ik kom even een update geven over mijn poes. Je weet maar nooit, misschien komen er mensen via Google op mijn topic terecht.
Het gaat een stuk beter met haar, ze vraagt om eten en ze rent en springt zelfs weer op de tafel! Ze loopt veel minder mank (ik heb de hele avond haar dij gemasseerd, omdat andere meiden die hetzelfde probleem hadden me dat hadden aangeraden).
Ze wankelt nog wel een klein beetje... ik hoop dat ze weer helemaal de oude wordt : ) ik ben zo opgelucht, ik heb gisteravond de hele tijd zitten huilen... maar het gaat nu weer goed ^^
Nooit meer naar de dierenarts. Ik houd me gewoon vast aan de hoop dat ze weer herstelt, zoals de dierenarts me zei.
Je zou morgen meteen naar een andere dierenarts moeten gaan. Of hij ziet iets wat de andere over het hoofd heeft gezien en kan je meisje helpen, of hij bevestigt de diagnose en dan heb je in ieder geval wat meer zekerheid.
Veel sterkte
Weet je, er zijn echt wel artsen die hun fouten toegeven, maar vaak genoeg zeggen ze gewoon dat alles prima is en dat er niets is misgegaan. Ik ben zelf geen dierenarts en ik ken die van jou niet, dus ik ga hem niet direct bekritiseren, maar ik vind die vaginale bloedingen en de problemen met haar pootjes wel heel vreemd voor een "simpele" sterilisatie. Eén van mijn poezen is tegelijkertijd gesteriliseerd en heeft een abortus gehad, en zij had helemaal geen bloedingen of andere injecties behalve de narcose via een infuus in haar voorpootje. Nu ken ik natuurlijk niet alle werkwijzen van elke dierenarts en misschien verschilt het ook wel per land, maar je poes heeft nu wel erg veel ellende van een "gewone" sterilisatie. Als het over een paar dagen niet beter gaat, zou ik echt even een andere dierenarts opzoeken en precies vertellen wat de huidige dierenarts heeft gedaan.
Die van mij is niet verlamd. Ze wankelt alleen en het doet pijn als ze erop steunt. Hij heeft me verzekerd dat hij geen enkele zenuw heeft geraakt en dat ze weer beter wordt. Ik trek deze situatie zo slecht dat ik aan zelfmoord denk of uit het raam wil springen. Maar verder bedankt voor je steun ^^"