Poes zonder tepels
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
RE-
Juist niet, het is juist de pil of steeds weer nieuwe nestjes die haar gezondheid serieus in gevaar kunnen brengen. Als ze geen hartproblemen heeft, is de operatie juist een heel goed idee.
Ik ben bang dat de ingreep te riskant of te zwaar is voor een poes van deze leeftijd.. (Ze is 10-11 jaar)
Daarom dacht ik eraan om over te stappen op de pil.
Wat vinden jullie ervan? Is het echt zo riskant als ik denk?
RE-
Je zegt dat de poes 'behoorlijk oud' is, laat haar dan alsjeblieft nu eindelijk steriliseren! De pil is sowieso uit den boze.
Net als de anderen zeggen: geef je poes echt niet de pil. Het is in de aanschaf weliswaar goedkoper dan een operatie, maar als je alle doosjes bij elkaar optelt die je nodig hebt, ben je uiteindelijk alsnog behoorlijk duur uit.
Daarnaast heb je het risico dat je het een keer vergeet en voor je het weet heb je weer kittens... Om nog maar te zwijgen over de kans op melkklierkanker of andere aandoeningen.
Denk aan je poes en haar toekomst. En de meeste dierenartsen bieden ook wel mogelijkheden om in termijnen te betalen.
Hoi,
Doe vooral niet de pil, dat is over een paar jaar gegarandeerd melkklierkanker. Sterilisatie lijkt op het eerste gezicht misschien wat zwaarder, zowel financieel als qua gezondheid, maar heel eerlijk: je bewijst je kat er echt een grote dienst mee.
De pil is echt een garantie voor melkklierkanker. Als je je kat een echte dienst wilt bewijzen, laat haar dan voor eens en altijd steriliseren!
Bedankt allebei voor de reacties, ik ben weer helemaal gerustgesteld! Ik ga het goed in de gaten houden om te voorkomen dat we kittens verliezen...
Normaal gesproken is dit haar laatste nestje. Ik ben van plan om haar daarna aan de poezenpil te zetten, want ik vind haar inderdaad te moe om nog meer kittens te krijgen. Trouwens, deze zwangerschap was niet gepland; we werden er een beetje door overvallen en hadden geen tijd meer om met de pil te beginnen.
Ze is gisteravond bevallen van 5 kittens. Ze is al best oud en dit is niet haar eerste nestje. Wat denken jullie, is het vanzelfsprekend dat er maar 2 kittens overleven?
Hoi,
Als ze nog erg jong is en het haar eerste nestje is, verbaast me dat niet echt. In ieder geval, als ze twee levensvatbare kittens krijgt, zullen ze wel drinken aan de tepels die al naar buiten staan. Er is niet echt sprake van 'opslag' in de melkklieren die niet gestimuleerd worden. Krijgt ze echter meer dan twee kittens, dan moet je even kijken of de andere tepels ook naar buiten komen door de druk van de bekjes van de kleintjes. In een nestje claimt elk kitten zijn eigen tepel, en de dominantste kiest meestal de tepel met de meeste melk.
9 reacties van 9