Mijn kitten sabbelt aan mijn andere kat
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Mijn poes van 7 maanden laat mijn katertje van 3,5 maand bij haar sabbelen. Is dat normaal? Misschien is hij op zoek naar wat troost?
Hoi,
Ik wilde net zeggen dat mijn (type) Siamees dol is op sabbelen. Ze pakt dan een "knuffeltje" en sabbelt eraan terwijl ze er zachtjes bij kneedt met haar pootjes... Ze lijkt het heerlijk te vinden, dus ik heb me er verder geen vragen bij gesteld. Ik dacht dat het gewoon iets rustgevends was..
Ik kan me voorstellen dat als de ene zich aan dit gedrag stoort, de ander die het graag doet wel een ander knuffeltje vindt om aan te sabbelen.
Hoi,
Siamezen of Siamees-kruisingen zijn over het algemeen echte sabbelaars. Veel van hen sabbelen op stof, op het oor van hun baasje, of... op de tepels van hun kattenvriendjes. Het is gedrag dat ze geruststelt en het kan verder geen kwaad. En als Ulysse er echt genoeg van heeft, dan laat hij dat de kleine wel merken.
Wat grappig, want dit is een moment uit het leven van mijn katten dat ik echt helemaal was vergeten. De situatie hield namelijk niet aan en ik zat destijds nog niet op WAMIZ...
Ik had een klein "ukkie" dat bij een ander kitten aan het sabbelen was, terwijl ze geen familie van elkaar waren...
Dat ukkie was trouwens duidelijk ondervoed; het was het eerste kitten dat ik met de fles heb moeten grootbrengen omdat moeder Yuna geen melk meer gaf.
Ik kan natuurlijk geen theorie onderbouwen op basis van slechts één kat, maar dit gedrag duurde niet erg lang, simpelweg omdat de tweede het totaal niet leuk vond. Zeker omdat die tweede "Bedaine" was, die naarmate hij groeide mijn grootste kitten werd (9 kg)...
Bedaine vertoonde zelf trouwens ook apart gedrag, want hij nam de vrijheid om bij verschillende vrouwtjes te drinken, waaronder Yuna, die zogenaamd geen melk meer had voor haar eigen kitten...
En dat hield hij vol tot hij ruim 7 maanden oud was...
Wat dat sabbelen betreft: ik denk niet dat het een probleem is, het is gewoon een beetje vreemd om te zien. Ik dacht zelf eerst dat mijn Bedaine een vrouwtje was en dat ik me had vergist door te denken dat het een mannetje was, maar dat was niet zo...
4 reacties van 4