Mijn kat kan niet eten, drinken of zich wassen

M
Mimikado Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik maak me echt grote zorgen om mijn kat. Het is een kater die het meeste weg heeft van een Seal Point Siamees. Sinds bijna twee dagen eet, drinkt en wast hij zich niet meer. Het is niet dat hij niet wil of geen honger heeft, maar het lijkt hem gewoon niet te lukken. Gisteren stond hij steeds weer voor zijn bakje met brokjes zonder een hap te nemen. Hetzelfde met het water, helemaal niets. Ik heb geprobeerd hem met de hand te voeren, maar dat werkte niet (ook al probeerde hij het wel). Ik heb ook ander voer geprobeerd en zelfs melk, maar hij raakte het niet aan, ondanks dat hij er wel enthousiast over leek.

Bovendien lukt het hem niet om zich te wassen. Zodra hij aanstalten maakt om zich te poetsen, stopt hij meteen en hij steekt zijn tong niet eens uit. Dit is allemaal al zo sinds woensdagavond.

Ik kan er nog aan toevoegen dat hij gisteren heel erg kwijlde (hypersalivatie) om een onbekende reden. Ik heb het schoongemaakt en ik heb het idee dat het sindsdien niet meer is gebeurd.

Ik vermoed dus dat het een probleem in zijn bekje is, misschien met zijn tong ofzo. Maar mijn vader zegt dat hij niets geks heeft gezien.

Hij is nu heel zwak en ik weet niet wat ik kan doen om hem te helpen. Dus als jullie tips of ideeën hebben, zou ik jullie echt heel dankbaar zijn. Hij is nog heel jong, pas 3 jaar, en ik wil hem echt niet kwijtraken. 😓🙏

PS: ik ben pas 18 en officieel niet de eigenaar. Mijn vader weigert om met hem naar de dierenarts te gaan vanwege de kosten, ook al is hij net zo gek op hem als ik.

Alvast bedankt voor jullie reacties en nog een fijne dag. 😊

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

12 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Inderdaad, een kat die niet eet, heeft echt veel pijn. Er is geen andere oplossing: je moet naar de dierenarts. Vraag of je de rekening in termijnen mag betalen of kijk of er een sociale dierenkliniek bij je in de buurt is voor een consult tegen een gereduceerd tarief.

Vertaald Frans
    Soadly
    Soadly Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Ik begrijp heel goed dat je het financieel lastig hebt. Maar als ik de symptomen zo lees, is het echt noodzakelijk om met je kat naar de dierenarts te gaan als je hem niet wilt verliezen. Bespreek je financiële situatie gewoon met je dierenarts; vaak kun je de rekening in termijnen betalen.

Niemand hier kan een diagnose stellen voor je kat. Alleen een dierenarts kan hem helpen. Een kat die al 2 dagen niet heeft gegeten, is echt niet normaal.

Eén woord: DIERENARTS. Er is echt geen andere optie.

Vertaald Frans
  • 12 reacties van 12

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!