Er is op mijn kat geschoten met een kogeltje!
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Blijkbaar gebruiken sommige dierenartsen metaaldetectors voor koeien... misschien zit er wel eentje bij je in de buurt die er een heeft...
Toen mijn kat een kogeltje had, kon je dat echt goed voelen... iets hards. Als je niks voelt bij het gaatje, is er geen reden tot zorg...
Je hebt dezelfde idioten in de stad... en helaas ook onder de volwassenen. Mijn buren zeggen geen gedag, de kinderen staan met hun neus tegen het raam geplakt om bij je naar binnen te gluren en je kunt de telefoongesprekken van de buren gewoon horen. Op een dag was er zelfs eentje die me er bijna van beschuldigde dat ik de kat van zijn dochter had gestolen (terwijl ik mijn eigen kat in mijn armen had, maar hij kon hem niet eens herkennen). Zowel de honden als de kinderen en de ouders hebben totaal geen opvoeding gehad 🙄
Bedankt voor je antwoorden, Monique! Wat naar dat dit je bekend voorkomt...
Ik stel deze vragen omdat ik kogeltjes heb gevonden in het stucwerk voor mijn huis, en vanwege een gaatje dat mijn kat een paar weken geleden had. De dierenarts en ik dachten dat het door een gevecht kwam en sindsdien gaat het goed met haar, maar deze ontdekking (zo’n 20 tot 30 gaten in de muur waar de loodjes nog in zitten) heeft me aan het twijfelen gebracht. Daarom wilde ik weten hoe ik er zeker van kan zijn zonder dat er meteen scans aan te pas komen, behalve dan mijn kat door het detectiepoortje van de supermarkt halen 😅
@Grumeau
Ik reageer even op je vragen, want ik heb een paar jaar geleden ook met dit probleem te maken gehad bij twee van mijn katten... destijds waren er een paar van die asociale jongeren die katten als schietschijf gebruikten bij gebrek aan echt wild... ik woon op het platteland...
Bij één van hen zat het kogeltje in de huid bij de keel. De dierenarts ontdekte het bij het lichamelijk onderzoek en heeft het onder narcose verwijderd.
De andere, een poes, had een gebroken poot... daarvoor was een röntgenfoto nodig. Je zag de botbreuk, maar ook een heleboel kogeltjes in de poot... de arts gebruikte de röntgenfoto's voor de operatie om de kogeltjes te verwijderen en de breuk te zetten.
Volgens mij geeft een metaaldetector wel aan dat er lood aanwezig is, maar niet de exacte plek in het lichaam van de kat...
Wat betreft je tweede vraag: het gaat erom waar het kogeltje zit. Lood is, net als bij ons, een vreemd voorwerp dat door het lichaam kan bewegen... dus als het op een plek zit waar het schade kan aanrichten, kun je het beter laten verwijderen.
Nou, dat was het wel zo'n beetje.
Hoi!
Hoe gaat het met je kat?
Sorry dat ik dit oude topic weer even naar boven haal, maar als het mag heb ik hierover twee vragen:
1. Weet je of dierenartsen metaaldetectoren gebruiken, of is het echt nodig om een röntgenfoto of scan te laten maken om een kogeltje in het lichaam te vinden?
2. Als er geen organen geraakt zijn, kan de kat dan gewoon met het kogeltje in zijn lichaam blijven leven of moet het er echt uitgehaald worden?
bedankt, ik hoop het ook
Hoi, er zijn inderdaad mensen zonder enig gevoel die dieren mishandelen, maar gelukkig is dat tegenwoordig bij wet strafbaar.
Veel beterschap voor het poesje!
Veel beterschap voor je katje, ik hoop dat ze haar pootje weer kan gebruiken binnen 2 jaar.
Ja, helaas 😔, heel erg bedankt
Ik vind het echt heel erg voor je, maar helaas lopen er overal gekken rond. Mensen die honden en katten meenemen om ze te martelen, die vergiftigd voer neerleggen, vallen zetten of op alles schieten wat beweegt, uit haat of voor de 'lol'...
Heel veel beterschap voor de kleine!
10 reacties van 10