Bultje op het oor
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Hoi, mijn kat heeft
precies dezelfde bult, maar dan tien keer zo erg. Mijn dierenarts vertelde dat we er voorlopig vanaf moeten blijven zolang de kat er niet aan krabt of er geen last van heeft. Mijn kat is verder hartstikke fit, dus ik maak me nog niet echt zorgen. Volgens de dierenarts is het waarschijnlijk een cyste. Hij groeit wel regelmatig, dus ik moet het goed in de gaten houden. Ik ga binnenkort weer terug naar de dierenarts om het te laten weghalen, dat wordt dan een kleine chirurgische ingreep.
Hoi Audrey,
Bayard had een bultje bij zijn oor, zoals je hebt kunnen zien. De dierenarts had me eerst antibiotica gegeven, maar zei later dat hij er wel mee kon leven. Alleen was die bult na 9 maanden echt enorm geworden, waardoor hij geen brokjes meer kon eten omdat de bult tegen zijn keel aan zat. Daarom gaf ik hem met de hand te eten en kreeg hij geen brokjes meer! Bayard had het zo moeilijk dat ik besloot hem niet langer te laten lijden; hij kon bijna niet meer eten. Het is nu een jaar geleden dat hij van ons is heengegaan. We missen hem nog steeds en ik zou graag weer een hond willen, maar ik ben bang dat ik hem steeds met Bayard ga vergelijken. Hij kwam uit het asiel en we waren erg aan hem gehecht. Houd de grootte van de bult bij je kat goed in de gaten, maar zolang het niet op een plek of orgaan zit dat hem in de weg zit, is het oké. Sterkte en geef hem een dikke knuffel van mij.
Hoi, dat is een beetje het probleem op dit forum: mensen plaatsen berichten om advies of ervaringen te vragen, maar nemen niet de moeite om even terug te komen om de diagnose van de dierenarts of het verdere verloop te delen. Ik hoop dat iemand je verder kan helpen.
Hoi, dat is een beetje het probleem op dit forum: mensen plaatsen een bericht om advies of ervaringen te vragen, maar nemen daarna niet de moeite om even te laten weten wat de diagnose van de dierenarts was of hoe het is afgelopen. Ik hoop dat iemand je nog een antwoord kan geven.
Hallo
Mijn kat heeft dezelfde kleine bultjes.
Ik heb met de dierenarts overlegd en voor nu proberen we een verzachtende crème. Maar ik maak me zorgen omdat er steeds meer bultjes bij blijven komen.
Heb je inmiddels een oplossing gevonden? Ik zag dat je bericht al van een jaar geleden is.
Bedankt!
Audrey
Mijn beagle is 14 jaar oud en heeft een grote bult onder zijn oor gekregen. De dierenarts heeft antibiotica gegeven en een foto gemaakt, maar het oor verder niet eens echt onderzocht. Sindsdien is de bult gegroeid. Hij heeft geen pijn en eet hartstikke goed, maar hij heeft een hartruisje en ik wil hem op zijn leeftijd niet meer laten opereren. Bovendien komt hij uit het asiel, hij was 3 toen we hem kregen. We kunnen geen bezoek ontvangen omdat hij mijn man al een paar keer heeft gebeten. Het asiel wilde hem destijds niet terugnemen en we zijn aan hem gehecht geraakt (zelfs mijn man), dus hebben we hem gehouden. Ik ben degene die met hem naar de dierenarts gaat, wat echt niet makkelijk is! Nu zag ik ook net dat een wolfsklauw een beetje in zijn pootje is gegroeid. Kan ik deze in het midden doorknippen? Ik heb al een speciale tang gekocht. Zouden jullie me kunnen helpen?

Nee, een bultje lijkt me stug dat dat door een gevecht komt, dan zou ze wel krabben hebben.
Waarschijnlijk is er een mug binnengekomen die haar heeft geprikt. Het beste kun je even naar de dierenarts gaan.
https://wamiz.com/forum/bouton-sur-l-oreille-chat-105430.html#1754642
Ik heb net een berichtje geplaatst met een foto van haar oor... ze is al een dag of tien niet naar buiten geweest omdat ze geopereerd is. Daarom is het uitgesloten dat ze heeft gevochten en dat maakt me best wel zorgen.
waarschijnlijk een insectenbeet, komt hij buiten?
ALS ER MAAR ÉÉN BULTJE IS, HIJ NIET KRABT EN ER VERDER NIKS AAN DE HAND IS, DAN IS HET DAT VAST WEL. Maar het beste is om even langs de dierenarts te gaan als het over een paar dagen nog niet weg is.