Bultje op de kop van mijn kat

C
Co_bb17 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

We hebben ontdekt dat mijn poes een bultje aan de zijkant van haar kop heeft, net voor haar oor.

We maken ons best wel zorgen omdat ze al op leeftijd is, maar haar gedrag is verder niet veranderd. Het bultje lijkt haar geen pijn te doen; als we eraan zitten, reageert ze niet. Het lijkt alleen te jeuken.

Ik hoop dat het gewoon een bultje is of een insectenbeet, maar het is wel behoorlijk groot...

Als jullie me hier wat meer duidelijkheid over zouden kunnen geven...

alvast bedankt

Bultje op de kop van mijn kat

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

9 antwoorden
Sorteren op:
  • A
    Anatol2 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi

Die van mij heeft een bult achter haar oog, op de plek waar het jukbeen zit. Het is zo groot als een pruim! Op de röntgenfoto was te zien dat het bot is en geen kanker. Er is besloten om haar gewoon met rust te laten. 

De enige gevolgen, nu 18 maanden later, zijn heel plaatselijk. Ze heeft wat jeuk, waardoor ze steeds meer een enorme knuffelkont wordt; ze wil dan dat ik haar kop in mijn beide handen neem om de bult zachtjes te masseren. Ik duim dat ze een gelukkig leventje blijft leiden en ben mijn dierenarts dankbaar dat hij geen barbaarse methodes heeft voorgesteld. 

Thierry 

Vertaald Frans
    C
    Rapporteren

Hoi! Een paar jaar later even een update van dit bericht: mijn kat bleek een abces te hebben. Ze is geopereerd en alles is heel goed gegaan. Leuk weetje: blijkbaar betekent een abces op die plek dat ze de strijd met haar tegenstander echt is aangegaan; anders had het wel op haar staart gezeten :) Ik raad je sowieso aan om altijd even naar de dierenarts te gaan, want het had ook iets anders kunnen zijn dat misschien veel erger was.

Vertaald Frans
    A
    Anasoka Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, zeker weten! Bedankt in ieder geval. Wat me wel zorgen baart is dat de bult ongeveer zo groot is als een muntje van 2 euro, dus best wel fors en hij ligt er echt dik bovenop. Ook lijkt ze geen pijn te hebben. Daarom vragen we ons af of het dan wel een beet of steek kan zijn... Nogmaals bedankt!

Hoi, ik reageer een jaar later, maar mijn kat heeft nu precies hetzelfde op dezelfde plek. Morgen gaat hij naar de dierenarts. De bult wordt groter, maar hij heeft er geen pijn aan en er is nergens een spoor van een beet of iets dergelijks te bekennen. Hij was toevallig de dag voordat de bult verscheen nog bij de dierenarts omdat hij wat slapjes was, maar de dierenarts zei dat het door de hitte kwam. Om mezelf wat gerust te stellen, wilde ik graag weten hoe het met jouw poes is afgelopen en of het gelukkig niets ernstigs was...

Vertaald Frans
    P
    Pixalss Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Alsjeblieft, ik heb echt hulp nodig!

Wat moet ik doen!!!

Vertaald Frans
    C
    Rapporteren

Ja, zeker! In ieder geval heel erg bedankt.

Wat me zorgen baart, is dat de bult ongeveer zo groot is als een muntje van 2 euro, dus best wel groot en hij ligt er echt dik bovenop.

Daarbij lijkt ze er geen pijn aan te hebben.

Daarom vragen we ons af of het toch een steek of beet kan zijn...

Nogmaals bedankt!

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het kan ook niks zijn hoor, maar ik zeg je liever dat je het even moet laten checken dan dat ik roep dat er niks aan de hand is...

Ik ben geen dierenarts, dus ik kan de situatie niet beoordelen. Ik kan je alleen vertellen hoe ik nu zou reageren, nadat ik heb meegemaakt dat mijn kat pijn had door een bultje waarvan ik dacht dat het onschuldig was...

Ik hoop dat het niks is, maar als het een teek is, kan alleen de dierenarts die goed behandelen en de pijn verlichten.

Vertaald Frans
    C
    Rapporteren

Oké, superbedankt.

Ik hoop dat het inderdaad zoiets is en niet al te erg..

Wat me wel zorgen baart, is dat er geen wondje of klein rood stipje te zien is, zoals een insect zou achterlaten. Ik ga morgen naar de dierenarts, we zullen het wel zien...

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je moet echt even naar de dierenarts gaan, voor de zekerheid...

Een van mijn katten had ook zo'n bultje en het bleek een tekenbeet te zijn die was gaan ontsteken. Mijn kat had de teek er zelf afgekrabd, maar de kop was onder de huid blijven zitten en dat zorgde voor een ontsteking.

Vertaald Frans
  • 9 reacties van 9

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!