Hulp nodig: mijn kat krabt op de slaapkamervloer, hoe stop ik dit?

A
Anna65 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik weet niet eens meer wanneer het precies is begonnen... maar mijn kat krabt nu al een paar maanden aan de vloer in de slaapkamer.

Het is altijd op een specifieke plek, aan één kant van het bed. In het begin controleerde ik steeds of hij er misschien geplast had (dat las ik namelijk op internet als mogelijke reden). Ik heb geen idee waarom hij dit doet...

Maar we trekken het nu echt niet meer: de vloer in de slaapkamer is van hout en dat klinkt heel luid, dus het geluid van die nageltjes erop is gewoon onverdraaglijk. Hij krabt altijd vroeg in de ochtend, tussen 6:00 en 8:00 uur. In het weekend worden we wakker van dat irritante geluid, echt vreselijk...

We willen de slaapkamerdeur liever niet dichtdoen, want we hebben drie katten die gewend zijn om bij ons te slapen. Als we deze kat in een andere kamer opsluiten, denken we dat hij de hele nacht aan de deur gaat staan krabben...

We hebben ook geprobeerd om kleedjes neer te leggen op de plek waar hij krabt, maar die slimmerik gaat dan gewoon een stukje verderop op de kale vloer zitten krabben...

We hebben geprobeerd hem te negeren, 'Nee!' te zeggen en hem zelfs elke keer nat te spuiten met een plantenspuit... maar niets helpt!

Bedankt voor jullie tips!!!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

3 antwoorden
Sorteren op:
  • Paupie
    Paupie Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik heb hetzelfde probleem met mijn kat... heb je al een oplossing gevonden? Ik trek het niet meer, ik zit echt aan het einde van mijn Latijn...

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Hoi, heb je last van vlooien in de vloer? Heeft hij stevige krabpalen om zich lekker op uit te leven? Sommige katten vinden het namelijk heerlijk om hun nagels in hout te zetten. Kun je hem een houten plank geven, of misschien een boomstammetje of een dikke tak uit de natuur?
    Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Krabben is voor een kat instinctief gedrag. Heeft je kat een krabpaal of iets vergelijkbaars om zijn nagels te scherpen? Als je die nog niet hebt, kan het neerzetten van een krabpaal je kat aanmoedigen om daarvoor te kiezen in plaats van je vloer.

Dat hij 's ochtends vroeg krabt, kan verklaard worden door het feit dat katten rond de dageraad erg actief zijn.

Overmatig krabben kan ook komen door een te vroege speenperiode (wanneer een kitten te vroeg bij de moeder is weggehaald). In dat geval kun je erop letten dat je kat naar buiten kan wanneer hij dat wil en/of regelmatig contact heeft met andere katten.

Hopelijk heb ik je hiermee geholpen,

Jeanne

Vertaald Frans
  • 3 reacties van 3

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!