Hoi allemaal,
Ik weet niet eens meer wanneer het precies is begonnen... maar mijn kat krabt nu al een paar maanden aan de vloer in de slaapkamer.
Het is altijd op een specifieke plek, aan één kant van het bed. In het begin controleerde ik steeds of hij er misschien geplast had (dat las ik namelijk op internet als mogelijke reden). Ik heb geen idee waarom hij dit doet...
Maar we trekken het nu echt niet meer: de vloer in de slaapkamer is van hout en dat klinkt heel luid, dus het geluid van die nageltjes erop is gewoon onverdraaglijk. Hij krabt altijd vroeg in de ochtend, tussen 6:00 en 8:00 uur. In het weekend worden we wakker van dat irritante geluid, echt vreselijk...
We willen de slaapkamerdeur liever niet dichtdoen, want we hebben drie katten die gewend zijn om bij ons te slapen. Als we deze kat in een andere kamer opsluiten, denken we dat hij de hele nacht aan de deur gaat staan krabben...
We hebben ook geprobeerd om kleedjes neer te leggen op de plek waar hij krabt, maar die slimmerik gaat dan gewoon een stukje verderop op de kale vloer zitten krabben...
We hebben geprobeerd hem te negeren, 'Nee!' te zeggen en hem zelfs elke keer nat te spuiten met een plantenspuit... maar niets helpt!
Bedankt voor jullie tips!!!