Vlekjes rond de tepels van mijn kat

L
Lolita52 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal :)

Ik heb 17 jaar lang een grote Noorse Boskat gehad, en na een rouwperiode van 6 maanden heb ik een Perzische kitten geadopteerd. Ze heet Poupée en ze is vandaag precies 6 maanden oud.

Maar nu zag ik, alleen bij haar tepels, kleine zwarte/bruine puntjes. Ik heb wat foto's bijgevoegd.

Goed om te weten:

- ze is niet drachtig

- ze heeft geen vlooien (ze krabt totaal niet, en ik zie geen vlooien of vlooienpoepjes als ik de vlooienkam gebruik)

- ik borstel haar elke dag heel uitgebreid (ze is er dól op!)

Omdat het al 2 maanden niet echt veranderd is (dus sinds ik haar heb), dacht ik dat het waarschijnlijk gewoon pigmentvlekjes waren. Maar ik probeerde net iets harder te krabben (wel voorzichtig hoor, geen zorgen) en ik merkte dat die kleine puntjes loslieten.

Wat denken jullie dat dit is? Is het ernstig? Moet ik proberen het te verwijderen of niet?

Ik weet het even niet meer, want ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt bij de katten die ik heb gehad!

Alvast heel erg bedankt!

Vlekjes rond de tepels van mijn kat

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

14 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • L
    Lyzzza Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Als je het "eraf kunt wassen", kun je het schoonmaken met een gaasje en bijvoorbeeld een parfumvrije reinigingsmelk, zoals Dexeryl.

Als ze niet krabt, zijn het geen parasieten. Heb je haar overal op de huid nagekeken en heeft ze het alleen rond de tepels? De 3e foto ook?

De dierenarts is over een dag of tien, in de tussentijd kun je kijken of de vlekjes terugkomen.

Fijne avond.

Vertaald Frans
    L
    Lolita52 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Heel erg bedankt voor je reactie! Ja, ik heb ook dat topic gelezen over de poes die drachtig was ^^

Nee, ze heeft absoluut geen jeuk, ze krabt niet en ze likt ook niet meer dan normaal... ik ben zeker van plan om naar een dierenarts te gaan, maar op dit moment is dat erg lastig...

Vertaald Frans
    L
    Lyzzza Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

Ik heb op internet even gezocht via afbeeldingen, maar ik heb niets kunnen vinden dat met zekerheid overeenkomt met de derde foto.

Je kunt je kat het beste even aan een dierenarts laten zien voor een afkrabsel en een analyse. Zo voorkom je dat je allerlei behandelingen start zonder dat je echt weet wat er aan de hand is.

Een belangrijke vraag: heeft hij er jeuk aan? Als dat zo is, zal hij zich waarschijnlijk vaker krabben en meer likken dan normaal.

Bij jeuk denk je in de eerste plaats vaak aan parasieten.

Ik stuur je een linkje van Wamiz met een lijst van huidaandoeningen, dermatitis en andere zaken die het zouden kunnen zijn.

https://wamiz.com/chats/guide/pathologies-cutanees-du-chat-0591.html

Ik vond je situatie ook terug op Doctissimo (er stond een foto aan het einde van de thread), maar daar heb je niet veel aan omdat die (Angora) poes zwanger was en de discussie alle kanten op ging; uiteindelijk werd er niets duidelijk over die zwarte puntjes 👌

https://forum.doctissimo.fr/animaux/Chats/tetons-points-autour-sujet_43852_1.htm

Ik hoop dat er nog meer advies binnenkomt.

Liza

Vertaald Frans
  • 14 reacties van 14

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!