Rompertje na de sterilisatie
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Goedenavond, welk rompertje hebben jullie gekozen?
Mijn poes wordt aan het eind van de maand geopereerd en ze is echt een kleintje.
Goedenavond, mijn kitten Shipy is vorige maand gesteriliseerd. De hechtingen zijn na 12 dagen verwijderd. Al die tijd heeft ze een rompertje gedragen. Ze had er best wel last van, vooral omdat het wat te strak voor haar zat. Omdat ze rustig was en niet probeerde het uit te trekken, hebben we er eentje online besteld die minder knelde, maar haar litteken wel goed beschermde. Nu, een maand na de operatie, is haar litteken al onzichtbaar!
Hoi!
Toen ik mijn poes liet steriliseren, heb ik voor een rompertje gekozen en daar heb ik echt geen spijt van gehad. Ze kon gewoon eten en zonder problemen op de kattenbak gaan. Ze heeft hem de hele tijd aangehad.
Goedenavond
Je moet het eigenlijk de hele herstelperiode aanlaten, in principe tot de nacontrole bij de dierenarts.... als je het uitdoet, mag dat alleen onder jouw toezicht, anders gaat ze inderdaad aan het litteken likken en aan haar hechtingen trekken.... tenminste, sommige dieren doen dat.
Je kunt het af en toe even uitdoen als het haar te veel in de weg zit (een rompertje wordt meestal veel beter geaccepteerd dan zo'n kap)... maar je moet er wel zeker van zijn dat je het daarna ook weer aan krijgt.
4 reacties van 4