Mijn kitten likt aan mijn ogen!

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Sinds een dag of 2-3 probeert mijn kitten Roky op alle mogelijke manieren aan mijn ogen te likken.

Als ik hem optil, begint hij te spinnen, legt hij zijn pootjes op mijn schouder, steekt hij zijn tong uit en sabbelt hij aan mijn oog (die ik natuurlijk dichtdoe ^^).

Het klinkt misschien een beetje raar en misschien maak ik me wel druk om niks en is het gewoon een teken van affectie, maar ik ben bang dat hij me per ongeluk in mijn oog bijt of krabt...

Ik zou graag willen weten of ik hem zijn gang moet laten gaan of niet, en of jullie ook wel eens zoiets hebben meegemaakt ;)

Bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

12 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Bedankt voor jullie reacties, hij heeft het sindsdien niet meer gedaan.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

De ogen? Nee hoor, die zitten vol met bacteriën.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Die van mij doet dat ook! Gelukkig sabbelt ze liever aan mijn haar, dus ze is makkelijk af te leiden! Ik vind het echt superschattig, maar net als de anderen maak ik me wel zorgen om de hygiëne...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Die van mij likt ook aan mijn ogen en mijn gezicht, maar dat laat ik haar niet te veel doen vanwege de hygiëne ^^ maar ze mag in ruil daarvoor wel aan mijn vinger sabbelen wanneer ze maar wil.

Ja, bij mij duurde dat een dag of 6, 7, 8 en daarna hield het op. Wat de hygiëne betreft: leid haar gewoon af, ze begrijpt uiteindelijk vanzelf wel dat ze moet stoppen^^

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Die van mij likt ook aan mijn ogen en mijn gezicht, ik laat haar dat alleen niet te vaak doen vanwege de hygiëne ^^ maar in ruil daarvoor mag ze wel op mijn vinger sabbelen wanneer ze maar wil.

Vertaald Frans
    Teemteem
    Teemteem Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb niet gezegd dat je kat gestrest is, maar dat hij behoefte heeft aan tederheid en troost door middel van wat ontspanningsmomentjes of 'zen-tijd'. Net als wanneer een vriend, vriendin of broer je even vrolijk een dikke knuffel geeft; je bent dan niet per se gestrest, maar wat laadt dat je batterij weer op!!!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Leid zijn aandacht af naar een ander deel van je gezicht, je oren, je nek... eigenlijk overal waar de huid dun en geaderd is, waar je eigen geur hem kan geruststellen... maar laat hem niet bij je ogen, niet omdat hij zou bijten, maar voor de hygiëne (traanklieren, enz.). Het is gewoon een terugkeer naar de babytijd, de warmte van het zogen, de geuren, enz. Het werkt heel ontspannend voor katten, zelfs als ze al groter zijn, en het is een teken van welzijn. Dan weet je tenminste hoe hij tot rust kan komen als hij gestrest is 😋

Echt superbedankt voor je reactie! Ik wist niet dat hij dat deed omdat hij gestrest was. Ik ga je advies zeker opvolgen, bedankt :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Mijn kat, die ik twee jaar geleden heb geadopteerd nadat hij in de steek was gelaten, vindt het heerlijk om aan mijn oren te sabbelen! Ik heb het hem laten doen toen hij nog klein was, omdat ik denk dat hij daar behoefte aan had. Nu hij volwassen is, doet hij het nog steeds! Ik vind het niet erg, maar je moet echt een dierenvriend zijn en ik weet dat niet iedereen dit zou accepteren... Probeer hem eens een wollen dekentje te geven om aan te sabbelen, of laat hem je gezicht verkennen. Maar als hij agressief wordt, moet je meteen stoppen!

Heel erg bedankt voor je reactie! Ik ben dol op dieren, dus ik vind het op zich niet zo erg, maar het is puur uit voorzorg. En ja, ik laat hem mijn gezicht verkennen, maar zodra hij de kans krijgt, begint hij aan mijn ogen te likken!

Vertaald Frans
    Teemteem
    Teemteem Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Leid zijn aandacht af naar een ander deel van je gezicht, je oren, je nek... eigenlijk daar waar de huid dun is en je de adertjes ziet, waar je eigen lichaamsgeur hem kan geruststellen... maar laat hem niet bij je ogen, niet omdat hij je zou bijten, maar puur voor de hygiëne (traanklieren, enz.). Het is gewoon een terugkeer naar de kittentijd, de warmte van de tepel, de geurtjes, enz. Het werkt heel ontspannend voor katten, ook als ze al groter zijn, en het is een teken van welzijn. Dan weet je tenminste hoe hij tot rust kan komen in geval van stress 😋

Vertaald Frans
    Augustineatry
    Augustineatry Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn kat, die ik twee jaar geleden heb geadopteerd nadat hij was achtergelaten, vindt het heerlijk om aan mijn oren te sabbelen! Ik liet hem zijn gang gaan toen hij nog klein was, omdat ik dacht dat hij daar behoefte aan had. Nu hij volwassen is, doet hij het nog steeds! Ik vind het zelf niet erg, maar je moet wel echt een dierenvriend zijn en ik weet dat niet iedereen dit zou accepteren... Probeer hem eens een wollen dekentje te geven om aan te sabbelen. Je kunt hem ook je gezicht laten verkennen, maar als hij agressief wordt, moet je meteen stoppen!

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 12

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!