Hoi allemaal,
Ik zou graag wat ervaringen en adviezen van jullie horen over een allergie waar mijn kat last van heeft. Het is een Pers van 5 jaar oud die niet buiten komt.
Sinds een paar maanden zwellen zijn pootjes (zowel voor als achter) spontaan op. Het kan om één pootje gaan of om meerdere tegelijk.
Natuurlijk ben ik al een paar keer bij de dierenarts geweest. Die denkt aan een contactallergie, maar blijkbaar is het heel lastig om de exacte oorzaak te achterhalen. Bij elke zwelling krijgt mijn kat een specifieke behandeling en meestal trekken de zwellingen binnen twee dagen weer weg. Het komt zowel in de zomer als in de winter voor.
Op het eerste gezicht lijkt hij er geen pijn van te hebben; ik mag zijn pootjes gewoon aanraken en bevoelen, en zijn gedrag is verder niet veranderd. Hij blijft ook gewoon goed eten en drinken.
Ik weet het echt even niet meer. Ik heb al geprobeerd mijn planten weg te halen (waar hij af en toe aan knabbelde), ik ben overgestapt op stofvrije kattenbakvulling en ik maak het huis schoon met simpele middelen (zwarte zeep, azijn). Ik zou echt heel graag de oorzaak van die zwellingen vinden, vooral omdat ik wil stoppen met die behandelingen die op de lange termijn schadelijk kunnen zijn voor zijn gezondheid.
Ik hoor heel graag jullie mening of ervaringen, mocht iemand van jullie hetzelfde hebben meegemaakt.
Alvast bedankt! 🙏🏻