Mijn kat heeft spontane zwellingen aan de pootjes

C
Chezinck Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik zou graag wat ervaringen en adviezen van jullie horen over een allergie waar mijn kat last van heeft. Het is een Pers van 5 jaar oud die niet buiten komt.

Sinds een paar maanden zwellen zijn pootjes (zowel voor als achter) spontaan op. Het kan om één pootje gaan of om meerdere tegelijk.

Natuurlijk ben ik al een paar keer bij de dierenarts geweest. Die denkt aan een contactallergie, maar blijkbaar is het heel lastig om de exacte oorzaak te achterhalen. Bij elke zwelling krijgt mijn kat een specifieke behandeling en meestal trekken de zwellingen binnen twee dagen weer weg. Het komt zowel in de zomer als in de winter voor.

Op het eerste gezicht lijkt hij er geen pijn van te hebben; ik mag zijn pootjes gewoon aanraken en bevoelen, en zijn gedrag is verder niet veranderd. Hij blijft ook gewoon goed eten en drinken.

Ik weet het echt even niet meer. Ik heb al geprobeerd mijn planten weg te halen (waar hij af en toe aan knabbelde), ik ben overgestapt op stofvrije kattenbakvulling en ik maak het huis schoon met simpele middelen (zwarte zeep, azijn). Ik zou echt heel graag de oorzaak van die zwellingen vinden, vooral omdat ik wil stoppen met die behandelingen die op de lange termijn schadelijk kunnen zijn voor zijn gezondheid.

Ik hoor heel graag jullie mening of ervaringen, mocht iemand van jullie hetzelfde hebben meegemaakt.

Alvast bedankt! 🙏🏻

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

3 antwoorden
Sorteren op:
  • Tino44
    Tino44 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Allereerst bedankt voor je reactie. Hij heeft inderdaad al wel wat over vervolgonderzoek gezegd, maar voorlopig heeft hij alleen het oedeem behandeld. Ik ben bij twee verschillende dierenartsen geweest en geen van beiden stelt voor om dat onderzoek echt te doen.

Ik maak me grote zorgen, ik ben bang dat het iets ernstigs is en dat we het allemaal over het hoofd zien.

Ik heb dit bericht geplaatst omdat de zwellingen gisteren weer terugkwamen. Ik ga de dierenarts vandaag weer bellen om te overleggen.

Bedankt voor je feedback!

Hoi, ik stuur dit berichtje om jullie hulp te vragen. Hebben jullie al een oplossing gevonden? Mijn kat Livio maakt nu namelijk precies hetzelfde mee en ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Ik heb al 2500 euro uitgegeven voor de kat van mijn vriendin en het gaat maar door zonder dat de dierenartsen vinden wat er mis is. Tot nu toe had hij alleen last van een vlooienallergie, maar sinds ik naar de dierenarts ben geweest, zijn z'n rechtervoorpoot, zijn rechterachterpoot en zijn rechterwang helemaal opgezwollen. Ze zijn in 12 uur tijd wel 5 cm dikker geworden! Ik ben echt de kluts kwijt. Hij slaapt alleen maar, terwijl hij dat eerst nooit deed, en hij voelt gloeiend heet aan. Hij eet en drinkt ook bijna niets. Help me!!!!!!

Vertaald Frans
    C
    Chezinck Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Allereerst bedankt voor je reactie. Hij heeft inderdaad al wel eens aanvullend onderzoek genoemd, maar tot nu toe heeft hij alleen de zwellingen behandeld. Ik ben bij twee verschillende dierenartsen geweest en geen van beiden stelt voor om dit verder uit te zoeken.

Ik maak me erg zorgen en ben bang dat het iets ernstigs is en dat we er met z’n allen overheen kijken.

Ik heb dit bericht geplaatst omdat de zwellingen gisteren weer terugkwamen. Ik ben van plan de dierenarts vandaag weer te bellen om te overleggen.

Bedankt voor het meedenken!

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond,

Heeft je dierenarts al grondig onderzoek gedaan om de juiste diagnose te stellen? Ik vind het vreemd dat hij alleen maar herhaaldelijk blijft behandelen, waarschijnlijk met cortisone.

Oedeem aan de poot kan komen door een insectenbeet of een slechte doorbloeding. Het zou goed zijn om beelden van het hart te laten maken om een eventuele afwijking op te sporen die circulatieproblemen veroorzaakt en dus die vochtophopingen in de poten.

Vertaald Frans
  • 3 reacties van 3

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer