Kat plast overal sinds de castratie (help!!)

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal, ik weet niet of hier al een topic over is (zo ja, zou je me dan de link kunnen sturen?). Dit is het probleem: ik heb een kater (een Pers) van iets ouder dan een jaar die ongeveer 3 weken geleden is geholpen. Hij is altijd heel zindelijk geweest, maar sinds de castratie plast hij OVERAL. Het is geen sproeien (dat heeft hij trouwens nooit gedaan), het zijn echt flinke plassen op het bed, de bank, rondslingerend papier, kleding, enz...

Ik ben met hem naar de dierenarts geweest en die heeft hem onderzocht. Er was niks te zien in de urine, maar hij vermoedde een blaasontsteking, dus daar is hij voor behandeld. Alleen heeft dat niks veranderd, hij is gewoon doorgegaan (ter info: hij plast zo'n 6 tot 8 keer per dag buiten de bak).

Ik heb dus geprobeerd zijn territorium te beperken (de tweede optie van de dierenarts), maar het helpt niks. Zodra hij de kamer uit mag, begint hij weer overal te plassen...

Heeft iemand dit al eens meegemaakt? Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, het wordt onhoudbaar zo... alvast bedankt!

PS: Er zijn geen nieuwe mensen of dieren in huis gekomen, er is niks veranderd in zijn routine behalve de castratie en de kattenbak is gewoon goed schoon.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

6 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Is stress eigenlijk hetzelfde als bij mij?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren