Hoi allemaal.
Ik wil jullie graag vertellen over mijn probleem met mijn 11-jarige poes.
Neige is een lieve poes die heel jong al jonkjes heeft gekregen. Ik heb het niet eens gezien of gehoord (vooral dat laatste) dat ze loops was (haar eerste keer) (ze is ook mijn eerste vrouwtje). Sinds haar bevalling is ze enorm aangekomen rondom haar buik. Ik heb van alles geprobeerd qua voeding, op aanraden van dierenartsen. Niks heeft gewerkt, ik heb de porties gehalveerd, zelfde verhaal, geen enkele verandering. Vanaf het begin dat ik haar had, had ze regelmatig helder rood bloed bij haar ontlasting (op 9 weken oud).
Sinds een jaar geleden lukt het haar niet meer om haar achterste schoon te maken. Ze verlaat de bak voordat ze klaar is, zowel na het plassen als na de rest.
Ze draait zich in alle bochten om zichzelf schoon te maken, maar het lukt gewoon niet.
Ze heeft "vetbolletjes rondom de anus" (recent, sinds ze zichzelf niet meer kan wassen).
Ik ben naar de dierenarts geweest, die mij instructies heeft gegeven om haar achterste voorzichtig schoon te maken en te desinfecteren, nadat de haren eromheen zijn geschoren — die zijn namelijk best lang.
Maar het doet haar pijn. In het begin liet ze het min of meer toe, maar nu gaat het steeds moeilijker: ze hist, spuugt en verzet zich.
Ze verstopt zich de hele tijd. Als ik haar tegenkom op weg naar of van de bak, is ze bang voor me (door de verzorging?).
Haar toestand verbetert niet, het gaat juist slechter. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Hebben jullie ideeën?
Weet dat alles wat ik heb geprobeerd om haar te laten afvallen nooit heeft gewerkt. En het afgelopen jaar, met de helft van haar dagelijkse portie, is ze een kilo aangekomen! Ik snap er niks van. Als iemand ideeën heeft, oplossingen, wat dan ook, alvast bedankt. BABHY