GROMMENDE KAT
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hij klinkt behoorlijk nukkig!
Mijn kat zit ook de hele tijd te grommen: als je zijn voerbakje verschuift terwijl hij eet, als hij lekker op schoot ligt en je het waagt om te bewegen, als je in de buurt komt terwijl hij met rust gelaten wil worden, of als er een andere kat in de buurt komt...
Hij is echt nooit mishandeld, het is gewoon een enorme brompot.
Bedankt voor jullie reacties!!
Misschien is het stress, maar omdat ik haar goed ken en vooral door al dat gemiauw van haar, zou ik niet zeggen dat het angst was, maar eerder irritatie!
Gelukkig gaat de deurbel hier niet elke dag!!!
Die van mij is precies zo en vooral een echt nieuwsgierig aagje. Als ik thuiskom staat ze achter de deur en ze zit de hele dag vanaf het balkon naar de mensen te loeren. Ja, ik denk dat Noren echt super nieuwsgierig zijn!!
Mijn 2 "straatkatjes" zijn 'm bij het kleinste verdachte geluidje meteen gesmeerd, maar mijn Noorse komt juist in galop aanrennen om te kijken wat er aan de hand is. Ze vindt het heerlijk als vreemden haar aaien.
Hoi,
Mijn Siamees gromt standaard als er geluid is in de gemeenschappelijke gang van het appartementencomplex. De eerste keer stond ik echt perplex van hoe indrukwekkend dat gegrom was. Volgens mij is ze ervan overtuigd dat ze het appartement moet 'bewaken' tegen elke indringer in haar persoonlijke koninkrijk...
Hoi.
Je poesje is gewoon hartstikke gestrest.
Het geluid van de deurbel of een bepaalde geur is al genoeg om voor flinke stress te zorgen.
Hang een bordje op met 'pas op, hier waakt de kat' 😁
Maar even serieus, ze heeft de deurbel waarschijnlijk gekoppeld aan iets vervelends, zoals het binnenkomen van een vreemde...
Ik zie dat ze niet de enige is, want in mijn omgeving is die van mij de enige die gromt.
Ik weet niet of het echt angst is, ik denk eerder net als Norpenna dat ze het huis bewaakt. Ze is alleen bang voor de stofzuiger en als ze die ziet, schiet ze meteen weg om zich te verstoppen, terwijl ze nu niet alleen gromt maar ook nog eens voor de deur gaat staan. Dus ja, echt een kleine waakpoes lol
Aan iedereen die zegt dat katten niet zoals honden zijn: dat klopt misschien wel, maar ze kunnen zeker soortgelijk gedrag vertonen :)
Hoi,
Wat apart, mijn poes gromt ook – bij een verdacht geluid, of als ze 's nachts een vreemde kat door de tuin ziet lopen... maar de twee katers doen dat niet!
Zouden poezen waakser zijn?