Voer voor mijn Maine Coon
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi,
Mijn kitten van 3 maanden krijgt Royal Canin Kitten brokjes en de Royal Canin zakjes in saus als natvoer. Af en toe geef ik hem ook wat rundergehakt en daar is hij echt dol op. Hij doet het er hartstikke goed op.
Mijn vorige kat wilde ik graanvrije paté van Feringa geven, maar dat wilde ze absoluut niet (en brokjes weigerde ze ook). Net als Kalou vertrouw ik gewoon op mijn dierenarts.
Voor het natvoer ben ik gegaan voor Feringa en de graanvrije variant van Animonda voor gemengde voeding, maar ik wilde ook graag overstappen op graanvrije brokjes. Na dat hele schandaal rondom Purizon vermijd ik die liever, dus wat raden jullie aan voor graanvrije brokken die geschikt zijn voor een MC?
Brokken zoals Royal Canin en Pro Plan kun je echt beter vermijden... katten zijn strikte carnivoren, dus als je het budget hebt om hem natvoer te geven, is dat veel beter om blaasgruis en andere ziektes op latere leeftijd te voorkomen.
Kies anders voor graanvrij en wissel dit af met natvoer en rauw vlees (geef dit wel op een nuchtere maag voordat je het geeft).
Ik raad je de brokken van Franklin aan, die hebben een hele goede samenstelling.
Graanvrije brokken hebben echt de voorkeur; granen op de lange termijn is echt niet best voor ze. Het verslechtert de gezondheid van je kat alleen maar (en soms zie je het niet eens aankomen), dus ik zeg het nog een keer: als je het kunt, kies dan voor het beste!
En kijk ook zeker even naar de reviews op internet en lees je zo goed mogelijk in :)
23 reacties van 23