Voer voor mijn Maine Coon

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, ik ga volgende maand mijn Maine Coon ophalen. Ik had eerder een berichtje geplaatst om te vragen welk merk ik het beste kon kiezen en ik wilde eigenlijk voor de brokjes van Purizon gaan. Maar nu heb ik op Facebook en bij fokkers — waaronder de fokker waar ik mijn MC vandaan haal — gelezen dat er een schandaal is geweest met ontzettend veel zieke katten door Purizon.

Royal Canin Kitten

Pro Plan Original Kitten

Concept for Life Kitten

Maine Coon Kitten

Welk merk zouden jullie me aanraden? Of hebben jullie een ander merk met betere ervaringen? Bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

23 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Ja, ik heb dus kittenbrokjes besteld, de Inne Cat Kitten.

Vertaald Frans
    Lewina
    Lewina Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Als ik die twee soorten kittenbrokken vergelijk, lijkt Orijen me beter, maar Nutrivet is ook prima ^^

Ik denk alleen wel dat je nog een paar maanden bij de kittenbrokken moet blijven, dat is beter voor de groei, toch? Volgens mij zijn kittenbrokken speciaal ontwikkeld om een goede groei te ondersteunen. Die brokken voor gesteriliseerde katten kunnen volgens mij nog wel even wachten.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt, ik heb uiteindelijk voor Nutrivet gekozen omdat er naar mijn idee minder mineralen in zitten en de brokjes minder vet zijn. Dat vind ik fijner omdat mijn kitten gesteriliseerd is.

Vertaald Frans
    E
    Evabkb Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Maar in ieder geval blijven het goede brokjes 😺

Vertaald Frans
    E
    Rapporteren

Ik denk niet dat Nutrivet beter is dan Orijen, want er zit aardappel in. Bovendien staan er in de samenstelling geen percentages, dus je weet helemaal niet hoeveel vlees er precies in zit of om welke delen het gaat.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nutrivet-Inne Kitten of Nutrivet-Inne voor gesteriliseerde katten? Ik weet het niet zo goed, want mijn poesje is pas 3 maanden oud maar ze is al gesteriliseerd. En moet ik daarna overstappen op Nutrivet-Inne Cat Adult of juist bij de gesteriliseerde variant blijven? Ik wilde uiteindelijk voor Nutrivet gaan omdat de samenstelling me wat beter leek dan die van Orijen Cat & Kitten.

Verder wilde ik nog even kwijt dat ze elke dag gewoon poept en dat het er normaal uitziet, maar het stinkt wel behoorlijk erg. Zou dat komen doordat ze veel meer natvoer krijgt dan brokjes?

Vertaald Frans
    Lewina
    Lewina Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Welke lijn van Nutrivet? En welke zak precies? Ik heb ze zelf nog niet geprobeerd, maar ik kan de etiketten alvast voor je vergelijken als dat helpt ^^

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Zijn er hier mensen die Nutrivet of Orijen gebruiken (of hebben gebruikt) en kunnen vertellen welk merk je fijner vindt? En voor degenen die zeiden dat een gebrek aan granen hartproblemen kan veroorzaken: ik heb een artikel gelezen waarin stond dat dit verband alleen bij honden is gevonden en niet bij katten. Dus graanvrije brokken zijn dan toch niet slecht? Ik geef trouwens ook al graanvrij natvoer.

Het is echt zo lastig om de juiste brokken te vinden en ik maak me zorgen om mijn kitten. Ik wil echt niet dat ze later gezondheidsproblemen krijgt 😔

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Oké, ik snap het. Ik ga dus stoppen met Purina, want jullie bevestigen dat eigenlijk wel. Ik had namelijk gehoord dat er problemen waren met nierstenen, maar omdat mijn fokker zei dat zij het gaf, dacht ik dat het wel prima was. Ik blijf haar Concept for Life Kitten geven en dat ga ik mengen met Orijen tot ze eraan gewend is. Geen zorgen, ik hou jullie op de hoogte over hoe het gaat met de brokjes. De brokjes laat ik trouwens gewoon onbeperkt staan, ik hou geen vaste hoeveelheid per dag aan. Wat natvoer betreft geef ik haar 150g Feringa of Animonda Carny; ze is echt gek op natvoer en eet maar een heel klein beetje brokjes. Ze pikt overdag ook wel 3 of 4 brokjes van mijn andere kat, die krijgt Royal Canin Urinary S/O op advies van de dierenarts. Mijn kater is 15 jaar en mijn poesje is 3 maanden oud. Ik hoop dat Orijen echt zo goed is voor de gezondheid als iedereen zegt, haha!
    Vertaald Frans
    E
    Rapporteren

Ik heb trouwens laatst ook een echt topmerk ontdekt voor zowel natvoer als brokjes: het merk 'Thrive'. Het is echt een goed merk en waar ik echt van opkeek, is dat er wel 51% eiwit in die zakken zit?? Echt bizar. De samenstelling is ook echt goed, hetzelfde geldt voor het natvoer... zeker het proberen waard!! Er zitten alleen niet zo veel groenten in.. 🤨

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 23

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!