Mirabelle MAINE COON eerste krolsheid, wat een drama!!!

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Mirabelle MAINE COON eerste krolsheid, wat een drama!!!

Dit is Mirabelle,

Hoi, of liever goedenavond, het is laat en dit is mijn tweede nacht dat ik geen oog dicht heb gedaan. Het beestje is acht maanden oud en sinds twee dagen rolt ze over de vloer, miauwt ze en maakt ze koerende geluidjes. Kortom, een hels kabaal! Ik maak me zorgen om de buren 's nachts, en zelf heb ik al twee nachten niet geslapen!!!

Ik heb haar cadeau gekregen en ze is nog niet bij de dierenarts geweest. Ik wachtte eigenlijk af om haar te laten steriliseren, en nu is ze opeens krols geworden!!!

Ik ben nog naar de apotheek gegaan om te kijken of ze iets voor haar hadden, maar nee. Dus nu vraag ik me af: hoe lang gaat dit nog duren????

Zodra de krolsheid van Mirabelle voorbij is, gaan we direct naar de dierenarts voor de sterilisatie!!!

Laat me weten wat jullie denken, want ik ben bang dat het een week of langer gaat duren!

Mirabelle en haar baasje (die echt slaap nodig heeft!)

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

10 antwoorden
Sorteren op:
  • Silja
    Silja Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

De poes van mijn ouders is op dit moment stervende aan kanker door de pil. Ze is 10 jaar oud en heeft die haar hele leven lang gekregen.

Vertaald Frans
    P'titefleur
    P'titefleur Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik herinner me mijn eerste poesje nog: ik was een jaar of twintig... oeps, dat is echt een eeuwigheid geleden... lol. We hadden een poesje opgevangen, Moumoune, een jaar of twee/drie oud, die buiten was gevonden als zwervertje.

Afspraak gemaakt bij de dierenarts, in een kliniek aan de andere kant van Parijs, voor de sterilisatie op een zaterdag.... Op een avond (acht dagen van tevoren), toen ik uit m'n werk kwam, hoorde ik vreemde geluiden, keelgeluiden.... in het trappenhuis. We woonden op de 6e verdieping, en hoe hoger ik kwam, hoe harder het gemiauw werd.... eenmaal bij mijn deur was het verschrikkelijk.... het was mijn Moumoune die krols was...

We hebben de nachten doorgebracht door haar maar onder de dekens te houden....

De volgende dag stelde de dierenarts me gerust en zei dat hij haar aan het eind van de week alsnog kon opereren.

Je wilt niet weten wat de buren een week lang hebben moeten doorstaan... hahahaha

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik weet dat mijn dierenartsen helemaal tegen de pil zijn en volgens mij verkopen ze die ook niet eens.

Ik zal het ze wel even vragen.

Vertaald Frans
    P'titefleur
    Rapporteren

Ja hoor... maar de dierenartsen verkopen het gewoon... maakt niet uit... als de poes ziek wordt, levert dat ze alleen maar extra geld op.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Omdat de poezenpil echt vreselijke troep is die uit de handel gehaald zou moeten worden, aangezien het verantwoordelijk is voor ontzettend veel melkliptumoren.

Daarnaast veroorzaakt de pil metritis en pyometra, wat het leven van je poes in gevaar brengt.

Metritis = baarmoederontsteking.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Even een vraagje, waarom eigenlijk nooit de pil?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nooit de pil geven,

Ah, die slapeloze nachten als de poes nog niet gesteriliseerd is, lol. Ik denk dat alle leden met poezen dat wel hebben meegemaakt, lol.

Let er vooral goed op dat ze niet ontsnapt. Ik weet niet of je in een huis woont, maar pas ook op dat er geen kater naar binnen komt, want door haar gemiauw komen ze er echt op af.

Nog even geduld, na de sterilisatie komt alles weer in orde.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

In ieder geval, GEBRUIK ZEKER NIET de pil, zelfs niet voor één keer!

Nog even geduld, haar krolsheid zou snel voorbij moeten zijn.

De allereerste krolsheid duurt meestal maar kort.

Grote kans dat het niet langer dan 4 dagen duurt.

Waarschijnlijk is ze tegen de tijd dat je dit leest zelfs al klaar of bijna klaar.

Het is me opgevallen dat de eerste krolsheid bij jonge poesjes over het algemeen maar 2 tot 3 dagen duurt.

Kom op, nog even volhouden!

Binnenkort wordt je poesje gesteriliseerd en kun jij weer heerlijk rustig slapen, en je buren ook ;)

Vertaald Frans
    P'titefleur
    Rapporteren

Sterkte... je bent pas aan het begin...

De krolsheid bij een poes duurt meestal vier tot tien dagen.

Ga even langs je dierenarts, die kan je vertellen wat hij kan doen.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 10

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!