Hoi allemaal,
Ik post vandaag even een berichtje omdat ik me een beetje zorgen maak over het gewicht van mijn Maine Coon, die echt een "kleiner type" blijkt te zijn. Het is een kater die met zes maanden is gecastreerd en nu één jaar en drie maanden oud is, met een gewicht van slechts 5,7 kg. 😐
Zijn ouders zijn weliswaar ook aan de kleine kant, maar voor een kater van vijftien maanden vind ik zijn gewicht echt aan de lage kant. Hij krijgt premium brokjes van Virbac HPM, met af en toe wat natvoer (maar daar is hij niet echt gek op en hij eet er maar heel weinig van). Ik heb zijn dagelijkse portie afgewogen en hij eet gemiddeld tussen de 60 en 70 gram brokjes.
Het laatste bezoek aan de dierenarts verliep prima en die vindt dat hij een goed gewicht heeft. Het klopt dat hij er niet "mager" uitziet, maar hij komt ook niet echt aan. Zijn gewicht begon rond de 8 maanden al te stagneren op 5,3 kg. Verder is zijn ontlasting mooi stevig (hij heeft trouwens helemaal geen last meer van zijn darmen of jeuk sinds hij op Virbac HPM zit) en hij gaat elke dag op een vast tijdstip.
Kortom, dit is mijn eerste Coon, dus wat vinden jullie ervan, als kenners? Als ik op forums rondkijk, zie ik dat veel katers van een jaar al 8 kg wegen! Die van mij is daar nog lang niet...
Bedankt voor jullie reacties.