Mijn kat loopt scheef "als een eend"
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi! Je kunt je dierenarts eens laten uitzoeken of er geen hart- of circulatieproblemen (insufficiëntie) zijn. Soms is dat het enige zichtbare teken. Die van mij liep ook altijd al wat vreemd, een beetje wiebelig vanuit de heupen, alsof ze op eieren liep. Niemand had me er ooit iets over gezegd, maar op een dag kreeg ze een trombo-embolie; dat zijn kleine bloedstolsels die zich bij het hart ophopen. In de meeste gevallen is dat fataal, en ook op de korte termijn voor de dieren die het in eerste instantie overleven. Misschien is het bij jou helemaal niets hoor, maar het is beter om het even goed te laten uitzoeken.
Hoi, heb je inmiddels al meer informatie over dat aparte loopje van je kat? Die van mij heeft het ook aan zijn achterpoten. Hij heeft het al sinds we hem hebben geadopteerd. De dierenarts vertelde ons dat het misschien komt doordat de kat nog in de groei is, maar ik heb zelf het gevoel dat er iets niet helemaal klopt.
Hoi,
Dit kan een teken zijn van een neurologisch probleem aan de ruggengraat of aan andere zenuwen die de pootjes aansturen. Je kat heeft misschien een verkeerde beweging gemaakt of is ergens verkeerd terechtgekomen. Het kan ook aangeboren zijn als hij dit al sinds zijn geboorte heeft.
Maar het kan ook een gewrichtsprobleem zijn waardoor hij pijn heeft of waardoor zijn pootjes in een afwijkende stand staan.
Het lijkt me het beste om even je dierenarts te raadplegen. Die kan je adviseren over de nodige onderzoeken om te achterhalen wat er precies aan de hand is, of je simpelweg vertellen dat dit zijn natuurlijke manier van lopen is.
Groetjes,
Doriane
3 reacties van 3