Maine Coon poesje van 8 maanden, 3,7 kg

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik heb een prachtig Maine Coon poesje (van een hele serieuze fokker) in de kleur tortie blotched tabby met wit in huis genomen toen ze 3 maanden oud was, en inmiddels is ze 8 maanden. Ik heb wat vragen over haar groei: met 5 maanden woog ze namelijk net geen 3 kg, en nu ze 8 maanden is, weegt ze nog maar net 3,7 kg.

Ze is echt een schatje, heel mooi, super speels, hyperactief en een beetje schrikachtig (knuffelen is lastig, ze blijft lastig in m'n armen zitten! Misschien heb ik te veel met haar gespeeld en haar niet genoeg laten wennen aan \"knuffelen\").

Ze is nog niet gesteriliseerd, ik ben van plan dit in haar 9e maand te laten doen.

Wat is jullie mening over haar groei: is het normaal dat ze rond de 7-8 maanden al bijna stopt met groeien?

Bedankt voor de reacties en een fijne avond!

Al

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

12 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Hoi! Ja, zanaya heeft gelijk. De brokken en het natvoer die je in de supermarkt, bij de dierenarts of in de dierenwinkel koopt, kun je echt beter vermijden. Ze zitten propvol granen en bijproducten en bevatten veel te veel koolhydraten. Er zit veel te weinig vlees in voor een kat, terwijl het juist strikte carnivoren zijn. Het beste is om te kiezen voor graanvrije voeding met zoveel mogelijk vlees (minimaal 40% in de samenstelling) en zo min mogelijk koolhydraten 😁

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Wat betreft de brokjes zou je eigenlijk wel moeten overstappen.

Een kat is een strikte carnivoor en verteert geen granen, en in RC enz. zitten er ontzettend veel, wat slecht is voor hun organen.

Je zou beter voor graanvrij kunnen gaan :)

Verder lijkt het wel een heel klein formaatje te zijn.

Hoi Zanaya,

De brokjes en natvoerzakjes van "Royal Canin speciaal voor Maine Coons" werden me juist sterk aangeraden (door de fokker en de dierenarts).

Ik heb de kleine meid gewogen: 3,620 kg... Ze is zelfs een beetje afgevallen vergeleken met vorige maand, terwijl ze gewoon normaal eet.

Het klopt dat ik me nogal wat afvraag, want zowel haar ouders als haar "tantes" zijn behoorlijk fors gebouwd (zo rond de 5-6 kg voor de vrouwtjes).

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Wat de brokjes betreft, die zou je eigenlijk moeten vervangen.

Een kat is een strikte carnivoor en kan granen niet verteren, en in Royal Canin en dat soort merken zitten er echt superveel, wat hun organen beschadigt.

Je kunt beter voor graanvrij kiezen :)

Verder lijkt het wel een heel klein formaatje.

Mijn vrouwtje is 8 maanden en zij is al groter, dat is de black smoke tortie :)

Hoi,

Ik heb net een kleine Maine Coon van 3 maanden geadopteerd. Ik wilde graag weten wat jullie ze geven aan brokjes, natvoer of iets anders, want ik ben de weg een beetje kwijt wat betreft de voeding... en jullie Maine Coons zijn echt prachtig!!!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Wat betreft de brokjes zou je eigenlijk wel moeten overstappen.

Een kat is een strikte carnivoor en kan granen niet verteren, en in merken zoals RC enzo zitten er echt heel veel in, wat slecht is voor hun organen.

Je kunt beter voor graanvrij gaan :)

Verder lijkt het wel een heel klein formaatje te zijn.

Mijn poes is 8 maanden en zij is al groter, dat is de black smoke tortie :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt voor jullie reacties. Ze heeft echt prachtige ogen, Ciboulette :-)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ciboulette is ongeveer even groot als een (Europese) kat van een maand of 6!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi,

Je kat is prachtig! Misschien is het gewoon haar bouw dat ze klein is (er zijn immers ook grotere mensen en anderen die wat tengerder zijn... Nou ja, ik weet niet of je katten en mensen echt kunt vergelijken....)

Mijn eigen katje is anderhalf jaar en is ook heel klein en tenger gebleven, ze zal zo blijven! De dierenarts vertelde me dat ze qua gewicht en lengte helemaal in verhouding is en dat het gewoon haar natuur is om zo te zijn! Ze is kerngezond!

Als je dierenarts niets bijzonders heeft gezien, denk ik dat je je geen zorgen hoeft te maken....

Fijne dag nog

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi,

Haar voeding is wat de fokker aanbeveelt en zelf ook gebruikt, heel klassiek: Royal Canin Kitten brokjes, RC Instinctive natvoer en Petphos croissance (een Frans merk groeisupplement).

Ze is echt prachtig, al blijft ze nog wel redelijk klein.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Goedenavond,

hier is een klein groeischema voor MC's

Het is trouwens geen 100% garantie

Wat voor voer geef je haar, en wat kreeg ze bij de fokker?

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 12

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!