Hoi allemaal,
Ik heb twee Maine Coons: een vrouwtje van 14 maanden en een mannetje van 13 maanden. Het vrouwtje is flink gebouwd en weegt 6,5 kg, ze is al gesteriliseerd sinds ze 5 maanden is. Mijn mannetje weegt slechts 5,5 kg en als ik hem aai, voel ik zijn botten heel goed; hij is nog niet gecastreerd. Ze eten allebei Royal Canin Maine Coon Kitten brokjes (geadviseerd tot zeker 18 maanden).
Ze zijn allebei raszuiver (met stamboom) en de ouders zijn getest. Ik ontworm ze ook elke 3 maanden en ze zijn natuurlijk helemaal ingeënt. Qua gedrag zijn ze allebei hartstikke energiek. Toch maak ik me zorgen dat mijn mannetje zo mager is (terwijl hij normaal gesproken zwaarder zou moeten zijn dan het vrouwtje). Sommige mensen zeiden me dat castratie geen invloed heeft op het gewicht tijdens de groei.
Ik probeer me nu voor te houden dat hij gewoon een groeispurt in de lengte heeft, maar zijn gewicht staat al bijna 2 maanden stil.
Kunnen jullie me geruststellen en heb je tips als je in een soortgelijke situatie zit met je kat?
Alvast bedankt allemaal!