Kitten van 1 maand, kruising Maine Coon?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hallo allemaal! Op 20 december is mijn poes bevallen van een kitten (een vrouwtje). Ik vond haar toen al bijzonder groot, maar ik dacht dat ze zich waarschijnlijk goed had kunnen ontwikkelen in de buik van haar moeder omdat ze de enige was (bij de geboorte paste ze al bijna in mijn hele hand). Ze is nu iets ouder dan een maand en ik begin me vragen te stellen over haar afkomst... Er lopen hier wel wat zwerfkatten rond in de tuin, maar geen enkele lijkt op haar en ze lijkt in de verste verte niet op haar moeder! (die zelf een Siamese kruising is). Ik weet dat een van mijn buren een Maine Coon heeft, maar die heb ik pas één keer gezien een hele tijd geleden en ik herinner me zijn vacht en kleur niet meer precies... Toen ik foto's van Maine Coon-kittens zocht, was ik echt verbaasd over de gelijkenis met mijn kitten Lilo!

Hier zijn wat foto's van Lilo. Ik zou het direct aan mijn buurman kunnen vragen, maar ik ben bang dat ik voor gek sta als ze er totaal niet op lijkt...

Dus ik vraag het aan jullie, of er hier kenners zijn...

Bedankt!

Kitten van 1 maand, kruising Maine Coon?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

8 antwoorden
Sorteren op:
  • Krykry777
    Krykry777 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik ben het niet eens met de persoon die zo stellig beweert dat het absoluut geen Maine Coon is. Ten eerste: ja, er zijn zeker mensen die hun Maine Coon gewoon buiten laten lopen. Ten tweede: als Maine Coon-fokker zie ik echt wel wat gelijkenissen. Het is heel goed mogelijk dat de kater die jouw poes heeft gedekt wat Maine Coon-genen bij zich droeg. En wat die kritiek betreft over het feit dat je je poes naar buiten hebt gelaten terwijl ze niet gesteriliseerd was: laat ze maar lullen. Er is altijd wel een bemoeial die denkt het allemaal beter te weten dan de rest. Ik heb zelf ook zat katten gered op eigen kosten. Ik heb ook eens meegemaakt dat ik geen andere keus had dan een poes naar buiten te laten vóór haar operatie, omdat we haar net als zwerfkat hadden gevonden. Ze was zo gewend aan het buitenleven dat ze het niet trok om opgesloten te zitten. Ze miauwde echt bizar hard en zat constant te krabben; niemand in huis kon meer slapen. Na drie dagen waren de kinderen helemaal gesloopt op school, dus we hebben toen eieren voor ons geld gekozen omdat ieders nachtrust er serieus onder leed. We hadden geluk: ze was niet krols en we hebben haar kunnen laten helpen zodra ze aan de beurt was, zonder dat ze drachtig was geworden. Maar goed, ik wil maar zeggen dat er soms situaties zijn waarin het gewoon niet perfect kan. Trouwens, nog even over die dame die het over de raskenmerken van de MC heeft: sommige Maine Coons hebben geen pluimpjes (tips) op hun oren en zijn toch echt raszuiver. Een Maine Coon hoeft die niet te hebben; voor de schoonheidsidealen en shows telt dat niet mee, en ik weet waar ik het over heb. Ik heb er zelf precies 14, waarvan twee zonder die pluimpjes en één daarvan, Oslo, heeft al meerdere titels gewonnen. Zoek het eerst even uit voordat je praat als een kenner en mensen verkeerd informeert. Een mening geven mag natuurlijk, maar dingen beweren die niet kloppen, dat is een ander verhaal!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi! Het was ideaal geweest om haar te laten steriliseren voordat je haar naar buiten liet.

In ieder geval, omdat ik zelf een kitten heb gehad die als twee druppels water op haar leek, denk ik niet dat het een kruising Maine Coon is, maar eerder een gewone huiskat (die van mij is uitgegroeid tot een flinke huiskat, maar echt niet te vergelijken met een MC). De twee beestjes zijn echt schatjes! :)

Bedankt!! Ja, ik denk dat ze wel groot wordt, maar gelukkig voor mij geen kruising Maine Coon! Haar moeder is heel klein, dus het is best indrukwekkend als ze naast haar moeder staat, maar naast mijn andere kat die een forser postuur heeft, ziet ze er gewoon uit als een normale kitten! :) Maar goed, de Maine Coon van de buren die boven mij wonen ontsnapt vaker via de boom in mijn tuin, dus ik twijfelde even of hij daar misschien was langsgekomen!

Laten we zeggen dat haar steriliseren voordat ze naar buiten ging wat lastig was... ik woon op Réunion en door de hitte daar kun je het huis niet helemaal dicht houden, dus de katten kunnen sowieso naar buiten ^^. Ik ben student en heb zelf niet de middelen om mijn kat zelf te laten steriliseren, maar er zijn hier op het eiland stichtingen die mensen helpen die het niet breed hebben om hun dieren op bepaalde momenten in het jaar te laten helpen. Ik was aan het wachten op hun volgende actie, maar ze werd al krols voordat het zover was. Ik had haar pas net twee maanden en ze was nog heel jong (het was haar allereerste krolsheid), dus het was lastig te voorspellen wanneer dat zou gebeuren ^^

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Geen MC, alleen al om de simpele reden dat iemand met een Maine Coon zijn kat nooit zomaar laat rondzwerven :)

En tja, geen pluimpjes, geen specifieke snuit, geen tips, geen kraag... niks van een MC of iets wat er ook maar in de verte op lijkt :)

Bedankt voor je antwoord! Ik heb er echt de ballen verstand van x) maar ze leek met 3 weken echt bizar groot! Nu ze niet meer bij de moeder drinkt, lijkt haar groei wat te zijn vertraagd en heeft ze nu een veel normaler formaat :) Ik maakte me eigenlijk zorgen over hoe groot ze zou zijn als ze volwassen is, omdat ik binnenkort met haar en haar moeder het vliegtuig pak. Ik was bang dat ik op de terugweg met een kat ter grootte van een hond zou zitten x)

Ik heb de Maine Coon van de buren, die "Charlie" heet, al een paar keer zien ontsnappen! (Ik weet zijn naam omdat ik ze hem hoor roepen als hij er weer vandoor gaat!) Ze laten hem normaal gesproken uit aan een riempje, maar het komt weleens voor dat hij weg glipt door van het balkon te springen (ze wonen pas op de eerste verdieping en hij kan makkelijk bij de boom in mijn tuin komen). Hij is grijs gestreept, dus qua kleur leek hij enorm op mijn kitten. Verder heb ik zijn koppie nooit echt gezien, ik zie hem altijd alleen heel snel van achteren, vandaar dat ik het niet zeker wist! Natuurlijk hoeft hij niet de vader te zijn, maar onze appartementen liggen heel dicht bij elkaar (ze wonen boven mij en ik heb hem al vaker keihard door mijn tuin zien sjezen als hij weet te ontsnappen), dus vandaar ^^! Maar goed, nu mijn Lilo groter is geworden, is er geen twijfel meer mogelijk: ze is totaal geen Maine Coon-type!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt voor jullie reacties allemaal! Ik woon op Réunion en voor mijn werk moet ik soms voor kortere of langere tijd naar het Franse vasteland. Normaal gesproken neem ik de moeder van de kleine altijd mee (mijn andere, oudere kat blijft bij familie, vooral omdat hij zo van het buitenleven houdt...), maar nu zou ik dus twee katten mee moeten nemen. Ik zag het niet echt zitten om een kat van minstens 7 kg mee te moeten sjouwen in het vliegtuig en de trein als ze eenmaal volwassen is!

De moeder wordt binnenkort gesteriliseerd en daarna vertrek ik voor 7 maanden naar Frankrijk voor werk (ik woon op het eiland Réunion). Ik kan ze dan gewoon allebei meenemen zonder dat ik me bij de terugreis zorgen hoef te maken over haar gewicht!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Geen MC, alleen al om de simpele reden dat iemand met een Maine Coon zijn kat nooit zomaar buiten laat rondstruinen :)

En verder geen pluimen, geen snuit, geen lynxtips, geen kraag, helemaal niets van een MC of een type dat er ook maar in de verste verte op lijkt :)

Vertaald Frans
    M
    Malkia Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

Zoals Howtocat al zei: hoe minder kittens er zijn, hoe groter ze vaak zijn. Wat betreft de gelijkenis: genetica is behoorlijk ingewikkeld. Bij rasloze katten is het lastig te bepalen; soms moet je een heel eind teruggaan om te ontdekken waar de vacht vandaan komt. Die komt niet altijd rechtstreeks van de ouders...

Een paar jaar geleden had ik een nestje kittens. De moeder was een kleine, heel donkere schildpadpoes (net als haar eigen moeder) en de vader een hele grote tuxedo (zwart-wit, 'Felix-stijl' zeg maar, net als zijn moeder). In het nestje zaten: twee rode cypertjes (één katertje dat klein is gebleven zoals zijn moeder en de andere heeft het helaas niet overleefd, maar rode poezen zijn sowieso erg zeldzaam), een zwarte (misschien een toekomstige schildpad, maar het kitten was doodgeboren dus dat was niet te zeggen), een heel klein zwart-witje, een stevige zwart-grijze en een volledig grijze, licht gestreepte die heel klein is gebleven. Er was echt maar één vader voor dit nestje, en toch was er ontzettend veel variatie.

Dit alles om maar te zeggen dat het feit dat geen enkele kat uit de buurt op hem lijkt, niet betekent dat geen van hen de vader is. Het kan er best eentje van hen zijn, of misschien de Maine Coon (het gen voor langhaar is recessief, dus als je poes kortharig is, hebben de kittens niet per se lang haar). En tot slot kan het natuurlijk ook een 'voorbijganger' zijn die je nog nooit hebt gezien, die op je poes afkwam toen ze krols was.

Hoe dan ook, ze is echt super schattig!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi. Het beste was geweest om haar te laten steriliseren voordat je haar naar buiten liet gaan.

In ieder geval, omdat ik zelf een kitten heb gehad die er als twee druppels water op leek, denk ik niet dat het een Maine Coon-kruising is, maar eerder een gewone huiskat (de mijne is ook uitgegroeid tot een huiskat, hij was wel groot maar echt niet te vergelijken met een Maine Coon). Die twee katjes zijn echt ontzettend schattig! :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt voor je reactie ^^

Wat de rest betreft... maak je geen zorgen, ik ben de eerste die dit soort dingen weet (de moeder was op straat gevonden en ik heb haar geadopteerd, naast een andere poes die ik al jaren heb en die ook gedumpt was. Die laatste is noodgedwongen gesteriliseerd omdat ik haar met een opengehaalde buik langs de weg vond... tijdens de operatie hebben ze haar meteen gesteriliseerd, vooral omdat een nestje gevaarlijk voor haar zou zijn!) Maar de eerste krolsheid van de moeder van mijn kleine Lilo kwam nogal onverwacht... een kater was me net te snel af voordat ik haar binnen kon houden tot het voorbij was (ja, ik heb bijna twee weken niet geslapen, maar de pil geven was echt geen optie). Dus voor nu heb ik niet echt het gevoel dat ik bijdraag aan het dierenleed... daarna merkte ik dat ze drachtig was... dus toen was steriliseren geen optie meer! Kortom, dat is het zo'n beetje :) nogmaals bedankt!

Vertaald Frans
  • 8 reacties van 8

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!