Haren bij de achterkant van mijn Maine Coon knippen

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Haren bij de achterkant van mijn Maine Coon knippen

Hoi allemaal, ik zou graag wat advies van jullie willen. Het is een beetje een lastig onderwerp, maar ik heb een probleem met de vacht van mijn schatje. Als hij naar de kattenbak gaat, blijft er soms wat poep in zijn haren hangen. Ik heb gisteren geprobeerd het weg te halen omdat hij niet bang is voor water, maar hij vond het echt niet leuk. Daarna heb ik geprobeerd de haren bij zijn achterwerk te knippen, maar dat vindt hij ook maar niks. Hij begon zelfs te grommen, terwijl hij normaal echt de liefste is. Ik vroeg me af of dit vaker voorkomt bij anderen en of jullie tips hebben om die haren toch te kunnen knippen? Grrr, hij is zo mooi dat ik echt niet wil dat hij stinkt lol.

Bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

12 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Klopt helemaal, in je eentje is het lastig, want onze beestjes vinden het maar niks als je daar beneden aan het frunniken bent. Ik heb het zo opgelost: omdat Félia in een echte furie verandert tijdens het borstelen, doe ik zelf wekelijks alleen het minimale en neem ik haar regelmatig (ongeveer elke 3 maanden) mee naar de dierenarts voor hulp bij een volledige borstelbeurt met de assistent. Ik vraag dan elke keer of ze die beruchte haren bij haar achterwerk en haar 'broek' willen inkorten. Dat doen ze met een tondeuse; dat is echt perfect en veel strakker dan met een schaar, en het blijft er mooi gelijkmatig uitzien (tja, ze loopt vaak met haar staart in de lucht, dus dat kontje moet er wel een beetje leuk uitzien! Lol). En het blijft lang goed.

Als je dierenarts niet te ver weg zit, raad ik je deze oplossing echt aan, want het is een gratis service.

Vertaald Frans
    P'titefleur
    P'titefleur Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, dat is mij ook al eens overkomen met mijn maine coon toen hij jonger was...

Welke brokjes geef je hem??

Mijn man hielp me door Flemming vast te houden en ik knipte de haren met een goed scherpe schaar... in je eentje is het best lastig om te doen.....

Vertaald Frans
  • 12 reacties van 12

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!