Haren bij de achterkant van mijn Maine Coon knippen
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
lol bedankt voor al die tips! Ik ben inderdaad in m'n eentje dus het is best pittig, ook al is hij superlief, hij vindt het maar niks. Ik geef hem PURINA ONE Kitten, maar ik meng het met PURINA ONE Adult Sterilcat omdat ik ook een Heilige Birmaan heb en ze eten steeds uit elkaars bakje, dus ik zit een beetje met een probleem!!! Ik ga het met de dierenarts bespreken, ik ben net verhuisd en moet hem ook nog laten helpen!!
Zou het kunnen dat zijn ontlasting zo zacht wordt door de Purina ONE, want hiervoor had hij daar geen last van!! Ik doe ook altijd wat melk bij hun brokjes, is dat slecht?
Hoi, een tip: geef ze alsjeblieft geen Purina-brokjes. Dat is echt vergif voor katten, want het zijn carnivoren. Die rotzooi zit vol granen die de nieren slopen en ze kunnen er suikerziekte van krijgen. Je kunt beter graanvrije brokjes geven; die zijn wel duurder, maar niks is te duur voor onze lieffies! En die melk is ook niet goed, daar zitten veel te veel groeihormonen in!
Lol, bedankt voor al je tips! Ik sta er inderdaad alleen voor, dus het is best pittig, ook al is hij echt een schatje. Hij vindt het maar niks. Ik geef hem Purina One Junior, maar dat meng ik met Purina One Sterilised voor volwassen katten, want ik heb ook een Heilige Birmaan en ze eten steeds uit elkaars bakje, dus ik zit echt te klooien! Ik ga het even met de dierenarts overleggen; ik ben net verhuisd en hij moet ook nog worden geholpen!!
Zou het kunnen dat die Purina One zijn ontlasting zachter maakt? Hiervoor had hij daar namelijk nooit last van!! Ik doe ook altijd wat melk bij hun brokjes, is dat eigenlijk slecht?

Mijn Mirabelle is een Maine Coon en ze is echt super schoon, tenminste voorlopig nog geen viezigheid aan haar kontje, pfoe!!!!
Ze is acht maanden oud, die deugniet. Ik ben dol op haar. Je schatjes zijn echt hartstikke schattig. !!
Pinks, je laat me altijd lachen met je "onhandige" boefjes; je kraagvacht in je eigen bek vast krijgen, dat moet je ook maar net voor elkaar krijgen! Lol
Tresor, wat zijn je schatjes prachtig!
Ja, die koemelk kun je beter overslaan, de meeste katten verteren geen lactose, dus dat geeft diarree of dunne ontlasting. Gefermenteerde zuivel mag wel (kwark, natuuryoghurt, kwarktoetjes...), maar gewone melk kun je echt beter vermijden.
Purina brokjes zijn niet echt geweldig. Ze zijn wel goedkoop, maar het is geen premium kwaliteit... Als ik jou was, zou ik op iets anders overstappen...
- Melk: ik geef het ze nooit. Sommige katten verdragen het niet en krijgen dan last van hele dunne ontlasting of zelfs diarree... Misschien is dat bij jouw kat ook wel het geval...
Geef ze gewoon brokjes van goede kwaliteit en verder niets: Almo Nature - Hill's - (kijk maar eens op Zooplus).
Kijk eens op deze site, daar vind je een vergelijkingstabel voor brokjes:
http://www.matoonet.com/comparatif-croquettes-quelles-croquettes-de-chat-choisir

MIJN SCHATJES LOL
lol bedankt voor al die tips! Ik sta er inderdaad alleen voor, dus het is best wel aanpoten hoor. Ook al is hij superlief, hij vindt het maar niks. Ik geef hem Purina One Kitten, maar dat meng ik met Purina One voor volwassen gesteriliseerde katten. Ik heb namelijk ook een Heilige Birmaan en ze eten steeds uit elkaars bakje, dus ik zit echt met een probleem!!! Ik ga het met mijn dierenarts overleggen, ik ben net verhuisd en hij moet ook nog gesteriliseerd worden!!
Zou het kunnen dat die Purina One zijn ontlasting zachter maakt? Hiervoor had hij daar namelijk nooit last van!! Ik doe ook altijd melk bij hun brokjes, is dat eigenlijk slecht?
Ik had dat probleem ook met Guizmo, dat er wat ontlasting in zijn vacht bleef plakken. Maar in tegenstelling tot bij jou laten mijn schatjes echt alles met zich doen, dus ik heb er geen enkel probleem mee om de vastgeplakte haren bij hun achterwerk weg te knippen. En omdat ze het heerlijk vinden om geborsteld te worden, gebruik ik de Furminator bij de 'broek' van Guizmo om de vacht daar goed uit te dunnen. Hetzelfde doe ik bij zijn kraag (nou ja, zijn befje), want tijdens het wassen krijgt die onhandige gozer constant haren in zijn bek. Trouwens, als je een wondermiddel weet zodat hij die haren van zijn kraag niet meer in zijn bek krijgt, dan hoor ik het graag! De Furminator is top, maar nog niet magisch!!!!
Hill’s zorgde bij Flemming voor nogal zachte ontlasting... en elke keer als hij de keuken in kwam... hing er een bepaald luchtje... hij werd meteen opgemerkt... ik ben toen overgestapt op andere brokjes en sindsdien is het probleem weg... maar nu zit ik eraan te denken om Almo Nature eens te proberen!!!