Halflangharig of kortharig?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi Folior :)
Ik raad je de Facebookgroep Maine coon France aan als je antwoorden wilt van andere eigenaren en fokkers :)
Wat mij vooral opvalt, is dat kleine kopje dat totaal niet op een Maine Coon lijkt. Kwam ze van een fokker of van een particulier?
Maar ze is nog heel klein, dus ze heeft nog alle tijd om te veranderen :)
Wat de vacht betreft: die gaat sowieso nog groeien. Het wordt misschien niet de harigste Coon, maar ze blijft zeker niet zo :)
Een Maine Coon heeft trouwens geen ondervacht. De vacht is glad, zacht en zijdeachtig en heeft de neiging om te klitten, dus wen haar van jongs af aan goed aan het borstelen :)
Hoi Blue Cati
Bedankt, wat lief van je :), er liggen nu al overal haren door de rui lol, het is wel duidelijk dat het in de winter heel anders gaat zijn 😁
Hoi,
Hij is echt prachtig. We zitten nu midden in de ruiperiode voor Coons en hij is nog hartstikke jong, dus het is heel normaal dat de kleine man er nu een beetje 'kaal' uitziet. Maar wacht maar tot volgende winter, bereid je dan maar voor op al die haren!
Het is een ras dat fysiek best wat tijd vraagt, maar ik wist niet dat de vacht bij sommige Maine Coons zo kort kon zijn :O. Dat zal vast niet vaak voorkomen, ook al heeft jouw kleine vrouwtje dit ook meegemaakt. Ik ben heel benieuwd hoe mijn kereltje zich verder gaat ontwikkelen :)
Toen mijn Maine Coon nog klein was, had ze best wel kort haar, maar eenmaal volwassen kreeg ze echt een waanzinnige vacht en ondervacht! Bovendien had ik haar laten steriliseren vóór haar hormonale ontwikkeling, dus dat was nog beter :)
Oké super, hartstikke bedankt! De berichtjes stellen me gerust 😁
Oké, bedankt voor je reactie Lilamande. Ik heb intussen nog wat meer foto's toegevoegd :)
Wat een schatje is dit kitten en wat een oren! Wat zijn vacht betreft is hij nog erg jong, dat gaat normaal gesproken nog wel groeien. Langharige katten hebben hun definitieve vacht pas als ze volwassen zijn en je zult zien dat hij deze winter een mooiere vacht krijgt; in de zomer is die altijd korter en minder dik.
Hier zijn nog wat extra foto's zodat jullie zijn vacht beter kunnen beoordelen :)
Oh, en hij weegt op dit moment 2,3 kilo met 3 maanden en 21 dagen

Voor mij ziet het er prima uit. De haren groeien vanzelf wel weer aan ;)
30 reacties van 30