Halflangharig of kortharig?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Lyzzzai
Lol ja, dat kun je wel zeggen
Ik heb hem aan het borstelen laten wennen en ik heb er al flink wat haar vanaf gehaald. Grappig, ik kan me niet herinneren dat mijn gewone huiskat dat ook had ^^
Hoi Folior
Ja inderdaad, zijn staart gaat de goede kant op, en op de eerste foto houdt hij het zelf goed in de gaten en kijkt hij hoe het groeit...👌
Echt een prachtig beestje in ieder geval, we moeten hem zeker nog eens zien als hij eenmaal uit de luiers is.
Haha dank je! Volgende foto's in de herfst dan, om de verandering te zien ;)
Hoi Coon-liefhebbers
Hier is de voortgang van zijn vacht na een weekje! Ik vind dat het bij z'n kop/borst nog niet echt opschiet, maar ik heb het idee dat z'n haar op de rest van z'n lichaam naar achteren toe al wat langer is... Wat vinden jullie ervan? :)

Ja :) bedankt voor jullie reacties, ik houd jullie op de hoogte van hoe het met hem gaat. Hij is bijna 4 maanden en nu al 2,5 kilo, maar zijn gewicht is nog steeds prima voor een Maine Coon.
Ja, hij heeft inderdaad die typische dikke lippen van een Maine Coon, maar zijn wangen zijn nog wel wat magertjes. Hij gaat nog wel breder worden hoor, die vent. Het is echt waar dat die rooie beestjes iets speciaals hebben, hij is echt om op te vreten 👌
Inderdaad, ik vind ook dat zijn snuit wat breder is geworden en hij ziet er wat volwassener uit. Je moet het gewoon de tijd geven, sommigen veranderen echt enorm.

Hier zijn wat foto's van vandaag
Zijn staart begint al wat dikker te worden
En zijn kopje is een beetje vierkant... Ik heb dat vaker gezien bij sommige Maine Coons en dat komt met de tijd vanzelf wel goed. Ik heb ook nog foto's van de ouders voor je als dat nodig is.
Hoi Yikoi
Bedankt voor je reactie en die groep lijkt me erg leuk, dus waarom niet :)
Het viel me ook op dat zijn kop niet zo'n typisch Maine Coon-uiterlijk had in vergelijking met zijn broertjes en zusjes. Veel minder hoekig, maar ik merk dat het beter wordt naarmate hij ouder wordt. Volgens mij doen de meeste rode katten er fysiek wat langer over om volledig uit te groeien. Dat is tenminste wat ik heb kunnen vergelijken met de vele foto's op social media.
Hij komt bij een particulier vandaan; het leek een goed adresje met alleen maar Maine Coons en rashonden. Ik heb alle benodigde papieren gekregen en ze konden overal antwoord op geven.