Halflangharig of kortharig?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi!
Mijn kleine Maine Coon heeft ook haar van deze lengte. Is het mogelijk om te zien hoe je kat er nu uitziet, zodat ik weet wat ik van mijn lieverd kan verwachten?
Bedankt :)

@Shalom
Zo hoort een echte Maine Coon eruit te zien:

@Shalom
Dit kitten is echt een schatje, maar ik hoop dat je hem echt hebt geadopteerd (of maximaal 200 € hebt betaald voor de kosten van het chippen en de entingen). Als hij je voor veel geld is verkocht als een Maine Coon... tja, dan ben je mooi in de maling genomen 😎
Weet je zeker dat het een Maine Coon is, heeft hij een stamboom?
Sowieso verandert de haarlengte niet met de leeftijd. Die van jou is kortharig en nu hij gespeend is zal hij zo blijven, en hij is prachtig zoals hij is.
Hoi @folior,
Ik heb een Maine Coon geadopteerd en hij heeft ook kort haar, net als die van jou. Ik ben benieuwd hoe jouw kitten er nu uitziet en of zijn vacht al gegroeid is? Alvast bedankt voor je reactie.

Als je een foto hebt...
Is het een Maine Coon met stamboom?
Of een Maine Coon zonder papieren?
Hoi!
Mijn kleine Maine Coon Alteha van 3 maanden en 1 dag oud heeft niet zoveel haar. Kunnen jullie me vertellen hoe dat komt? Alsjeblieft.
Hier is een foto van een Maine Coon kitten met stamboom in kleuren die lijken op die van jou. Gewoon om je een beetje gerust te stellen. En een kat die niet is ingeschreven bij een stamboek (zoals het Franse LOOF) is officieel geen raskat.

Ik heb niet echt verstand van Maine Coons...
Maar ik vind hem eigenlijk niet zo heel anders dan die andere twee, zeker omdat die een beetje roze-achtige kleur het volume van de vacht voor het oog wat vermindert... kortom, ik vind dat hij er minder pluizig uitziet door die kleur.
Maar ik snapte je verhaal over die stamboom (LOOF) niet helemaal... of hij staat ingeschreven en zijn ouders en grootouders ook... of hij is dat niet, wat zonde is als je beweert dat het een raskat is?

Hoi allemaal,
Ik had graag wat informatie van jullie,
Op de eerste foto zie je mijn Maine Coon. Ik vind dat zijn vacht echt superkort is vergeleken met zijn broertjes en zusjes die je op de 2e en 3e foto ziet.
Hij was de laatste uit het nest. Denken jullie dat hij nog een lange vacht krijgt als hij groter wordt?
Hij heeft geen stamboom. Is hij volgens jullie wel raszuiver?
Alvast bedankt voor jullie reacties! Ik kan eventueel ook nog foto's van de ouders en grootouders sturen 😊