Een tweede kat erbij, wat vragen
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi!
Mijn Maine Coon heeft net een nestje gekregen en ik heb nog 2 kittens die een nieuw huisje zoeken. Ik woon in Perpignan (Frankrijk).
Je kunt me bereiken op: 06 01 22 04 77
Groetjes,
Mevrouw Laurence Noblecourt
PS: PRINCESSE is trouwens een raskat, ze is zwart-wit met groene ogen. Mocht je interesse hebben in een dekking, laat het dan maar weten.
Hoi
Laat je Coon minstens 30 minuten per dag intensief spelen; je moet hem echt afmatten zodat hij je kleine meid met rust laat. Kijk op welke tijden hij de meeste drang heeft om te spelen en kom dan in actie. Het doel: dat de Coon op zijn zij eindigt, helemaal KO.
En laat de kleine meid ook spelen, dat is goed voor haar humeur en tegen de stress.
Goedenavond,
Dat hangt echt af van je Maine Coon en zijn karakter. Ik ga zelf ook een tweede kat nemen (ik heb een kater, een kruising tussen een Europese korthaar en een Siamees die erg op zichzelf is) en ik kies voor een vrouwtje.
Een kater kan het over het algemeen lastig vinden om een andere kater in zijn buurt te hebben (uit angst om 'van de troon gestoten' te worden). Ik raad je daarom een vrouwtje aan.
Maar nogmaals, alles valt of staat met het karakter van de kat.
Goedenavond,
Sinds december hebben we Omega in huis, een prachtige zwarte Maine Coon, als gezelschap voor Mya, een Maine Coon-poes van 2,5 jaar oud.
Het probleem is dat hij alle ruimte in huis opeist en ontzettend veel aandacht vraagt... Het is nu al een flinke kater van 8 maanden en 6 kg die Mya constant uitdaagt om te spelen, maar zij stelt dat niet echt op prijs... Mijn Maine Coon-meisje vertoont sinds een maand dwangmatig likgedrag waardoor ze haar prachtige vacht verliest, en op dit moment slaat geen enkele behandeling aan.... Je moet dus echt goed nadenken over de omgeving voordat je een nieuwe kat in huis neemt.... Ik hoop dat mijn Mya weer opknapt, het doet me echt pijn aan m'n hart om haar zo te zien...
Hoi, ik heb in precies dezelfde situatie gezeten als jij. Ik heb Kida in huis genomen toen ze pas 2 weken oud was (een achtergelaten kitten die er erg slecht aan toe was...). Ze is een heel actieve kat die veel aandacht vraagt. Ze zat constant achter me aan en maakte me midden in de nacht wakker om te spelen of te knuffelen, ondanks haar krabpaal, speeltjes en het feit dat ze 24/7 de tuin in kon. Twee jaar na Kida heb ik besloten om nog een kitten te adopteren. De eerste week was het samenleven lastig, maar daarna wenden ze aan elkaar. Sinds een maand of 6 is Kida echt totaal veranderd. Ze is nog steeds heel aanhankelijk naar mij toe, maar nu speelt ze ook superveel met Maggie. Ze slapen samen, wassen elkaar, enzovoort. Ik denk echt dat de komst van een tweede kat heel goed is geweest en ze zit nu echt lekker in haar vel.
Kida had hiervoor nooit met andere katten samengewoond, maar ik denk dat sommige katten gewoon gelukkiger zijn met z'n tweeën.
Wat het geslacht betreft: ik heb zelf twee gesteriliseerde vrouwtjes en dat gaat zonder problemen samen.
Ik hoop dat je iets aan mijn antwoord hebt!
Hoi,
Soms verwar je je eigen wens om een nieuwe kat te nemen met wat je huidige kat eigenlijk wil... Is je Maine Coon al eens in contact geweest met andere katten en hoe ging dat? Speel je genoeg met hem (een lange sessie per dag)? Heeft hij een krabpaal en genoeg speeltjes?
Sommige katten vinden het prima om zonder soortgenoot te leven. Maar als je het zelf heel graag wilt: de Maine Coon staat erom bekend erg tolerant te zijn naar andere katten. Een kitten wordt vaak makkelijker geaccepteerd, bij voorkeur van het andere geslacht. Het is natuurlijk wel essentieel dat beide katten gesteriliseerd of gecastreerd zijn.
7 reacties van 7
- Ik ben bang voor de kat die ik net heb geadopteerd
- Voorwaarden en contracten bij adoptie via een stichting