Dekking tussen Maine Coon kater en Angora poes

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, ik heb een Maine Coon kater en ik wil een dekking doen met mijn Angora poes. Ze zijn allebei een jaar oud. Ik wilde graag weten of het verschil in grootte uitmaakt of niet?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

10 antwoorden
Sorteren op:
  • AgedJackal4494
    Agedjackal4494 Pictogram dat de vlag voorstelt Duits
    Rapporteren

Funbet is een spelplatform met een groot aanbod aan slots, tafelspellen en live dealer-ervaringen. Dankzij een strakke interface, snelle prestaties en veilige betaalmethoden is een soepele en leuke spelervaring gegarandeerd. Je profiteert van spannende bonussen, gratis spins en https://funbetofficial.com/ regelmatige acties. Funbet is volledig geoptimaliseerd voor mobiele apparaten, waardoor je altijd en overal kunt spelen – entertainment voor zowel beginners als ervaren spelers.

Vertaald uit het Duits
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Het verschil in grootte tussen een Maine Coon-kater en een Angora-poes hoeft niet direct een probleem te zijn, maar het kan wel wat praktische uitdagingen geven bij de dekking. De Maine Coon is namelijk veel zwaarder en krachtiger dan de Angora, wat de paring lastiger of zelfs stressvol kan maken voor de poes. Ik raad je daarom aan om de dekking goed in de gaten te houden. Zorg ervoor dat de poes geen stress ervaart of gewond raakt, en overleg even met een dierenarts om er zeker van te zijn dat alles veilig verloopt.

Ook adviseer ik je om de poes tijdens de dracht goed te laten begeleiden door de dierenarts, zeker omdat het verschil in grootte tussen de ouders behoorlijk groot is.

Groetjes,

Romane

Vertaald Frans
    Joliena04
    Joliena04 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi

Ik kwam dit bericht in 2025 tegen en ik wilde graag weten of je vrouwtje de zwangerschap goed heeft doorstaan en of alles goed met haar is gegaan. 😘

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Omdat de Maine Coon de grootste en zwaarste huiskat is, is het natuurlijk hartstikke gevaarlijk om hem een poes te laten dekken die een stuk kleiner is. Ik wil je niet de les lezen, wat gebeurd is is gebeurd, maar besef wel dat je je beide katten een langer, rustiger en gezonder leven geeft door ze te laten helpen. Melkklierkanker komt helaas heel vaak voor bij poezen die niet gesteriliseerd zijn.

Vertaald Frans
    G
    Greylox Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Het was natuurlijk handiger geweest om die vraag van tevoren te stellen, maar het is in ieder geval goed dat je het nu doet. Het is misschien verstandig om een echo te laten maken bij de dierenarts om te checken of de zwangerschap van je poes goed verloopt.

Ik wil je echt aanraden om heel voorzichtig te zijn met het hele fokproces.

En laat je kat vooral geen nestje krijgen omdat "kittens zo schattig zijn" of omdat "kittens lekker veel poen opleveren".

Als mensen het fokken nu eens minimaal overlieten aan erkende fokkers (en als die ook regelmatig gecontroleerd zouden worden), dan zouden er veel minder gedumpte katten zijn en zouden er meer katten geadopteerd worden.

Vertaald Frans
    Jbilna
    Jbilna Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Het was misschien verstandiger geweest om die vraag van tevoren te stellen, maar het is in ieder geval al goed dat je het nu doet. Je kunt misschien het beste een echo laten maken bij de dierenarts om te controleren of de dracht van je vrouwtje goed verloopt.

Ik wil je wel aanmoedigen om voortaan extra goed op te letten bij het fokken.

Vertaald Frans
    2
    20pattes57 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Breng eens een bezoekje aan de asielen, kijk op de websites van stichtingen en misschien vergaat de zin om je katten te laten fokken je dan wel. Ik heb echt mijn buik vol van dat "oh mijn kat is zo mooi, laten we een nestje nemen". Op dit moment vang ik 16 straatkatten op, waaronder langharige katten die maar geen nieuw huisje vinden (omdat het geen kittens van 2 of 3 maanden meer zijn)!

Ga je ze dan verkopen als type "Maine Coon" of "Angora" voor 650 € per stuk, alsof het een spelcomputer of een telefoon is? Wat ga je doen met de kleintjes die je niet geplaatst krijgt?

Ik kan me zo mateloos ergeren aan dit soort mensen die, in mijn ogen, echt onverantwoordelijk zijn. Sorry voor mijn uitbarsting, maar ik ben het meer dan zat.

Vertaald Frans
    G
    Greylox Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Naast de hele terechte punten van @Kikaah wil ik nog toevoegen dat je poes pas een jaar oud is...

Wat je van plan bent is simpelweg dierenmishandeling, niets minder.

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja hoor, daar zit zeker een verschil in! De bevalling kan daardoor heel moeizaam gaan, met kans op doodgeboren kittens en andere problemen... Is het echt zo belangrijk voor je om met je katten te fokken, wetende wat de risico's zijn? Trouwens, je moet tegenwoordig verplicht een registratienummer (zoals een UBN-nummer) hebben om de kleintjes te mogen verkopen. Heeft je Angora eigenlijk een stamboom of is het gewoon een Europese langhaar? Zou je niet liever even overleggen met de fokker waar je kat vandaan komt als je wilt gaan fokken, in plaats van zomaar wat kruisingen te maken zonder dat je er echt verstand van hebt?

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 10

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!