De heerlijke geur van katten

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Weet iemand waarom katten zo lekker ruiken? Natuurlijk besteden ze veel tijd aan hun verzorging, maar als wij hetzelfde zouden doen, ik bedoel onszelf schoonlikken, betwijfel ik of we net zo lekker zouden ruiken... Ik trek de conclusie dat ze iets in hun speeksel hebben, een soort natuurlijk wasmiddel? ;) Honden likken zichzelf ook, maar die hebben een heel sterke geur (die mij persoonlijk nogal stoort, wat naast duizend andere dingen de reden is dat ik liever katten heb). Een gezonde kat ruikt naar zichzelf en zijn huis ("ruik aan mijn kat en je weet of ik schoon ben" lol). Wanneer Félia op mijn pasgewassen dekbed heeft geslapen, ruikt ze naar wasmiddel! En? Hebben jullie verklaringen voor die bekende, heerlijke natuurlijke geur van katten?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

43 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Hahaha NiniMichel, ja in dat geval is het zeker zo! ;)) Ik bedoelde dat een kat van nature lekker ruikt, vergeleken met een hond of een fret die sterke lichaamsgeurtjes hebben die niet per se prettig zijn.

Dat gebeurde ook bij mijn Félia toen ze nog klein was en ik haar niet genoeg borstelde; ze kreeg toen klitten bij haar billen en haar achterpootjes. Ze vond het ook helemaal niet leuk als haar billen werden schoongemaakt! ;)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Edit: Sorry voor het verhaaltje, een kat kan ook stinken... LOL

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Persoonlijk denk ik ook dat ze geurtjes uit hun omgeving overnemen, want als mijn Luna en mijn Pimousse naar brokjes ruiken, weet ik precies waar ze vandaan komen ^^ Hetzelfde geldt voor de kattenbak, maar dan juist na een "boodschapje". Ik ben dol op die geur van lavendel-kattenbakvulling :) Dat ruikt lekker...

Verder ruikt een kat over het algemeen altijd lekker, behalve die ene keer dat er bij Pimousse... een drolletje was blijven plakken ^^ Oei, wat een lucht!! :) Ik moest de kleine uk natuurlijk wel schoonmaken, en daar was hij trouwens niet bepaald blij mee :D

Sorry voor dit verhaaltje, maar zo zie je maar dat een kat niet altijd lekker ruikt.. LOL

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Mijn Byskotte ruikt echt heerlijk!!!!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoooh... kittens ruiken zo lekkeerrrrr........................................!!

Vertaald Frans
    Melly
    Melly Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Lekker puh! XD

Dat geloof ik graag, ze is echt prachtig! En als ze het dan ook nog eens allemaal prima vindt! Hihi echt een schatje, met die zielige puppy-oogjes van d'r lol

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja ik weet het, het is echt een schaaaaatje, m'n meissie! Ze is echt superpopulair bij de dierenarts, de twee assistenten zijn constant met haar aan het kroelen. Ze verroert dan ook geen vin en kijkt ze alleen maar aan met die grote smekende ogen: 'zeg, jullie doen me toch geen pijn, hè?'

Vertaald Frans
    Melly
    Melly Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Vooruit dan maar, vooruit :( Haha

Ik heb echt geen idee of de mijne dat ook doet^^ Maar met Réglisse heb ik nergens last van, en bij de dierenarts is hij sowieso "berucht" -_-' Iets té berucht... Elke keer als ze me ziet is het: "Ah, die zwart-witte kat, DIE kat, hé (dan roept ze haar assistente) weet je nog, hoe heette hij ook alweer, Réglisse! Je weet wel, die met die schimmelinfectie na zijn castratie!" Antwoord van de assistente: "Ah ja, dat was geen lieverdje hoor, die staat in de geschiedenisboeken geschreven" => Op zo'n moment voel ik me echt heel klein haha. Vooral als ik Feliway kom kopen XD Je hebt maar geluk met jouw Félia!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Echt niet! Dat doen we lekker samen! Nou ja zeg... ;)

Ik weet niet of het overal zo is of alleen bij sommigen, maar mijn dierenarts rekent niets voor hulp bij het borstelen of het knippen van de nagels. Aan de andere kant doet hij het ook niet zelf, maar doet een van zijn assistenten het. Nou ja, ik kan me voorstellen dat hij wel zou gaan mopperen als we elke maand zouden komen, maar met mijn furie en die reismand is dat risico er echt niet! ;)

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 43

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!