Aanhoudende diarree bij Maine Coon poes

N
Nayaa Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, ik begin een beetje wanhopig te worden met mijn Maine Coon van 5 jaar. Sinds een tijdje, nu ongeveer een maand, is haar ontlasting erg zacht. Ik ben met haar naar de dierenarts geweest; die heeft haar onderzocht en vond haar verder gezond, alleen wat aan de magere kant (normaal weegt ze een goede 6 kg en nu weegt ze 5,5 kg). Ze heeft geen koorts, geen buikpijn, ze is ontwormd en heeft een tiendaagse probioticakuur gehad. In het begin deed de behandeling niet veel, pas na een week werd de ontlasting van mijn Maine Coon weer wat normaler. Maar zodra de kuur stopte, kwam het weer terug. Ze ging 4 keer per dag naar de bak en had last van gasvorming. Er zit geen bloed bij de ontlasting. Vorige week heb ik haar fokker gebeld voor advies en zij vertelden dat ze hetzelfde hadden meegemaakt met een andere Maine Coon en dat brokken van het merk Hill's het probleem hadden opgelost, en dat probioticakuren goed werken. Omdat ik wil dat mijn kat zo snel mogelijk weer de oude is, heb ik brokken gekocht die hopelijk beter bij haar passen. Ze krijgt al lang Orijen en daar eet ze eigenlijk maar weinig van, maar ze eet wel veel natvoer van de merken Bubimex en Schesir. Sinds bijna een week ben ik haar geleidelijk aan het overzetten op de speciale Protect Digestion-brokken. Haar ontlasting is vooralsnog zacht, maar ze gaat wel minder vaak: van 4 keer naar 2 keer per dag. Het is best lastig om haar de brokken te laten eten omdat ze er alleen maar wat aan knabbelt, terwijl ze constant om natvoer bedelt! Ik probeer haar de brokken te laten eten door ze nat te maken en er wat natvoer doorheen te mengen. Dat werkt wel, maar ze eet maar kleine beetjes per keer. De hitte helpt momenteel ook niet echt mee... Omdat het probleem nog steeds niet echt is opgelost en de ontlasting zacht blijft, wil ik haar weer een kuurtje probiotica geven. Waar ik me de meeste zorgen om maak is haar gewicht, da