Wat vinden jullie van Premiere Meat Menu natvoer?

E
Enopi35 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Na veel speurwerk heb ik voor mijn gevoel de ideale brokjes gevonden: Amikinos (een Frans merk).

Met het natvoer dat ik erbij geef als aanvulling, heb ik echter wat meer moeite.

Tot nu toe gaf ik ze Gourmet Perle, maar de samenstelling daarvan is echt waardeloos. Het knaagt aan mijn geweten dat ik ze aan de ene kant brokjes van topkwaliteit geef en aan de andere kant natvoer van slechte kwaliteit.

Maxizoo verkoopt een lijn natvoer die er qua samenstelling goed uitziet, maar ik hoor graag wat jullie ervan vinden. Ik kan over deze specifieke lijn namelijk weinig ervaringen vinden.

Analytische bestanddelen:

Eiwit 11%, vetgehalte 6%, ruwe as 2,4%, ruwe celstof 0,5%, vochtgehalte 79%, calcium 0,33%, fosfor 0,25%.

Samenstelling:

42% kip (hartjes, 15% vlees, lever), 16% kalkoenhartjes, 10% konijnenvlees, 1% mineralen, 0,2% zonnebloemolie.

Vochtgehalte:

79%.

Toevoegingsmiddelen per kg:

Nutritionele toevoegingsmiddelen: Vitamine D3 200 IE, taurine 1500 mg, mangaan (mangaan(II)sulfaat-monohydraat) 1,4 mg, zink (zinksulfaat-monohydraat) 25 mg, koper (koper(II)sulfaat-pentahydraat) 1 mg, jodium (calciumjodaat, watervrij) 0,75 mg.

Wat vinden jullie hiervan?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

5 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

11% eiwit is heel normaal voor natvoer. Je kunt wel eeuwig blijven zoeken naar natvoer met 30 of 40% eiwit, maar dat ga je nooit vinden. Dat komt omdat bij de berekening van de analytische bestanddelen het vochtgehalte wordt meegerekend en dat neemt een enorm groot deel van het percentage in beslag.

Er zijn wel rekenmethodes om dit om te rekenen naar droge stof (DS), maar die ken ik zelf niet.

Verder is 11% vrij standaard; eiwitten zijn niet het ENIGE waar je op moet letten bij de voeding van je kat. Persoonlijk maak ik me niet zo druk om natvoer; het is vaak kwalitatief beter dan brokjes en het zorgt voor goede hydratatie. Ik vind dit natvoer er prima uitzien, ik ga er trouwens zelf ook een paar uitproberen voor mijn kat.

Vertaald Frans
    E
    Esperance Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Ik heb de laatste tijd ook veel onderzoek gedaan.

Ik heb wat blikjes van Premiere gekocht om te proberen en de variant kip-kalkoen-konijn was hier een groot succes.

Mijn poezen moesten niks hebben van de andere smaken, behalve rund-ree, maar dat was zonder veel enthousiasme.

De blikjes kip-kalkoen-konijn hebben een fijne kleur en structuur.

Er zitten in natvoer altijd minder eiwitten omdat er veel vocht in zit.

Omgerekend naar de droge stof is het echter meer dan prima.

Vertaald Frans
    E
    Enopi35 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Er zit in totaal maar 15% spiervlees in het natvoer; dat staat op de site, maar niet in de copy-paste die ik hier heb geplaatst.

Wat bedoel je precies met "verdacht"?

Ik heb de ingrediënten en analytische bestanddelen van dit natvoer vergeleken met andere merken die veel duurder zijn, en ik zie geen enorme verschillen.

Ik was van plan om mijn katten 100 gram natvoer per dag te geven (per kat), naast onbeperkt Amikinos brokjes.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Zo’n laag eiwitgehalte voor een rauw ingrediënt als kip bovenaan de ingrediëntenlijst vind ik een beetje verdacht. Natuurlijk is het niet de hoeveelheid van een zak brokken, maar toch.

Vertaald Frans
  • 5 reacties van 5

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!