Wat is het mannelijke woord voor een 'draakje' of 'deugniet'? ;)

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Wat een bizar idee van me om mijn schatjes elke ochtend een beetje natvoer te geven?? Sinds die tijd is het dankzij BB Harley elke ochtend een circus om me uit bed te krijgen. Hij piept bijna aan één stuk door in de slaapkamer en op het bed, valt Félia lastig zodat zij de schuld krijgt, en als ik na een tijdje nog niet beweeg, begint hij met iets waarvan hij donders goed weet dat het niet mag, zodat ik wel móét reageren: zijn nagels in de muren en de gordijnen zetten! Dat doet hij verder nergens anders en op geen enkel ander moment van de dag. En ik kan die plekken wel inspuiten met Feliway, maar mijn kleine deugniet trekt zich er geen snars van aan! Logisch ook, want het is geen markeren maar een heel slimme wraakactie.

Kortom, hij is echt onuitstaanbaar. Marius, verlaat dit lichaam! Lol

Tegelijkertijd kan ik het niet laten om zijn inzicht te bewonderen; hij heeft precies door wat hij moet doen om me meteen uit bed te krijgen. Wie zegt er dat katten niet intelligent zijn? ;)

Wat is het mannelijke woord voor een 'draakje' of 'deugniet'? ;)

Hoe kun je zo'n lief koppie nou weerstaan? :)

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

13 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Eigenlijk was mijn titel maar een grapje, want 'boefje' is vanaf het begin al een van de bijnamen van kleine Harley ;)

Hihi, wat een kleine vreetzakjes zijn die rode katers toch! :)

Vertaald Frans
    Silja
    Silja Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik ben blij dat Winny je al als een maatje ziet :) Het zal wel een hele verandering zijn om nu een kat te hebben die je ook echt ziet :-)

Voor een naam weet ik het niet, want ik heb geen kater. Mocca noem ik vaak "mijn kleine koe", omdat de manier waarop ze op het kleed ligt me daaraan doet denken. En Chili, tja, ik weet het niet, dat is gewoon Chili!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Euqi, ik zag je bericht vanochtend voordat ik Winny ging ophalen. Ik heb de hele rit (het asiel is een uurtje rijden) nagedacht over een ander mannelijk woord voor 'boefje', maar ik kan er geen vinden. Alles wat in me opkomt is vrouwelijk; je zou bijna gaan geloven dat mannen (of mannetjes) geen kattenkwaad mogen uithalen.

Winny is er nog maar net, maar zodra ik een maaltijdzakje pakte, was hij me al voor in de keuken. Hij sprong op het aanrecht en keek me aan alsof het hem allemaal niet snel genoeg ging.

Lol, blijkbaar zijn ze allemaal hetzelfde, ik zal dus ook een bijnaam nodig hebben.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

BB Harley doet het ook op de La Boxeuse boxspring, maar dat vind ik minder erg dan de muur of de gordijnen (ik heb een boxspringbeschermer), dus nu gaat hij een stapje verder ;)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Mijn Sushi doet dat op de bedbodem, zodat iedereen opstaat :/

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Het is bij mij ook een beetje zo op het aanrecht P'titefleur, alleen heb ik er maar 3 ;)

Maar dat hield ze een paar dagen geleden niet tegen om een schaaltje op de grond te mieteren! En omdat ze van aardewerk zijn (ik geef het natvoer apart van de brokjes), moest ik eerst de scherven opruimen voordat ik ze hun eten gaf, ze waren niet blij! Lol

Een boefje van het soort vreetzak Magimiz, moet je nagaan! :D

Misschien moet je haar die traktatie op een ander moment van de dag geven, Ganache, en niet elke dag hetzelfde? In het begin zal het een hel zijn, maar uiteindelijk zou ze wel rustiger moeten worden als ze merkt dat er niets meer komt zodra je opstaat.

Ik vraag me trouwens af of ik dat thuis ook niet ga doen, om mijn muren en de gordijnen in de slaapkamer te redden...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb hetzelfde probleem met Ganache en het wordt met de tijd alleen maar erger.... Als ze niet binnen een paar seconden nadat ik wakker word haar natvoer of een plakje ham krijgt, draait ze echt helemaal door! Ik vind het heel erg vervelend en ik weet niet goed hoe ik dit moet aanpakken. Ik vind het heerlijk om haar te verwennen, maar dat ze zo door het huis sjeest, een dikke staart krijgt en als een bezetene aan haar krabpaal krabt (uit nijd), vind ik bijna eng!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

"Ach, als ze iets willen Magimiz... Maar hij is de enige van de drie die dat doet. De andere twee zijn natuurlijk ook hartstikke blij dat ik opsta en lopen wel voor me uit naar de keuken, maar zij wachten netjes."

Hehehe, ieder z'n eigen karakter, het is een deugniet zoals Flam zou zeggen ^^'

Vertaald Frans
    P'titefleur
    P'titefleur Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Twee avonden per week, op dinsdag en vrijdag.... oeps.... dat is vanavond, geef ik Voyou, Flemming en Harria een zakje of een klein blikje Almo Nature.... Corazon moet er niets van hebben en de andere logeetjes krijgen alleen maar brokjes.

Voyou krijgt een speciaal Urinary-zakje en de andere twee eten gewoon mee.

Je zou de bende in de keuken eens moeten zien.... zodra de pluizenbollen de zakjes in de gaten krijgen... zitten ze overal op het aanrecht... terwijl elke kat toch echt zijn eigen plekje heeft om te eten.

En daaaaan, als ik het eerste zakje openmaak.... heb ik drie kopjes bovenop m'n handen....

"Schiet op... mams.... je bent te traag...." "da's voor mij... da's voor mij.."

Je wil niet weten hoe snel ik die bordjes klaarmaak....

Zodra elk snuitje boven zijn eigen bordje hangt, is het ineens doodstil in de keuken.....

Soms speel ik een beetje vals..... dan bereid ik alles al van tevoren voor.....

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou, Crapouille is zijn bijnaam ;)

En ik doe het Flam, ik doe het! ;)

Ah, als ze echt iets willen Magimiz... Maar hij is de enige van de drie die dat doet. Natuurlijk zijn de andere twee ook heel blij dat ik opsta en lopen ze voor me uit naar de keuken, maar zij wachten netjes.

Nou Civa, precies hetzelfde, Hulys doet ook iets wat hij eigenlijk niet mag: de vloerbedekking en je voeten aanvallen :)

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 13

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!