Sterilisatie via de flank

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Cléo (die ik in de opvang heb) is gisteren gesteriliseerd.

Al mijn eigen katten zijn altijd via de buik gesteriliseerd, maar bij haar is het via de flank gedaan. Ik dacht altijd dat er aan beide kanten een gaatje zou zitten, maar het is maar één sneetje aan één kant. Het is ook kleiner dan wanneer het via de buik gebeurt.

Maar waarom is de methode veranderd? Wat is eigenlijk het verschil tussen die twee? Waarom doen sommige dierenartsen het via de buik (zoals mijn eigen dierenarts) en anderen via de flank (zoals die van de stichting)?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

47 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Het schijnt dus dat poezen die een operatie via de zogenaamde middellijn hebben gehad, later (na een jaar of langer) kans hebben op een littekenbreuk door het springen of andere bewegingen. De darmen zouden bij sommigen te zwaar zijn, waardoor het litteken kan bezwijken en er een buikwandbreuk ontstaat.

Feit of fabel? Is er een dierenarts die ons hier meer over kan vertellen?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ah oké, misschien kom je er op een dag achter of mijn dierenarts echt gelijk heeft. Alvast bedankt!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, dat hangt van de dierenarts af, bij Pomponette was het op de buik en bij Milia aan de zijkant.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Mijn dierenarts deed het altijd via de buik, een eierstokverwijdering, behalve bij Bonnie; zij kreeg een baarmoederverwijdering omdat ze last had van cystes.

Dit is nu de eerste keer dat ik een poes heb die via de flank is gesteriliseerd, en dit keer is het de dierenarts van de kittenstichting.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Euqui => Het wordt gewoon minder vaak gedaan...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nee, in beide gevallen geen loopsheid meer...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja hoor, ik begrijp het Moonlight, maar in beide gevallen horen poezen normaal gesproken niet meer krols te worden.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ah oké, ik snap het. En jij Margaux, wat doet de dierenarts eigenlijk bij die van jou?

Vertaald Frans
  • 30 reacties van 47

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!