Sterilisatie via de flank
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Het schijnt dus dat poezen die een operatie via de zogenaamde middellijn hebben gehad, later (na een jaar of langer) kans hebben op een littekenbreuk door het springen of andere bewegingen. De darmen zouden bij sommigen te zwaar zijn, waardoor het litteken kan bezwijken en er een buikwandbreuk ontstaat.
Feit of fabel? Is er een dierenarts die ons hier meer over kan vertellen?
Ah oké, misschien kom je er op een dag achter of mijn dierenarts echt gelijk heeft. Alvast bedankt!
Ja, dat hangt van de dierenarts af, bij Pomponette was het op de buik en bij Milia aan de zijkant.
Mijn dierenarts deed het altijd via de buik, een eierstokverwijdering, behalve bij Bonnie; zij kreeg een baarmoederverwijdering omdat ze last had van cystes.
Dit is nu de eerste keer dat ik een poes heb die via de flank is gesteriliseerd, en dit keer is het de dierenarts van de kittenstichting.
Oké, bedankt
Euqui => Het wordt gewoon minder vaak gedaan...
Nee, in beide gevallen geen loopsheid meer...
Ja hoor, ik begrijp het Moonlight, maar in beide gevallen horen poezen normaal gesproken niet meer krols te worden.
Klopt helemaal Margaux =)
Ah oké, ik snap het. En jij Margaux, wat doet de dierenarts eigenlijk bij die van jou?