Sterilisatie via de flank

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Cléo (die ik in de opvang heb) is gisteren gesteriliseerd.

Al mijn eigen katten zijn altijd via de buik gesteriliseerd, maar bij haar is het via de flank gedaan. Ik dacht altijd dat er aan beide kanten een gaatje zou zitten, maar het is maar één sneetje aan één kant. Het is ook kleiner dan wanneer het via de buik gebeurt.

Maar waarom is de methode veranderd? Wat is eigenlijk het verschil tussen die twee? Waarom doen sommige dierenartsen het via de buik (zoals mijn eigen dierenarts) en anderen via de flank (zoals die van de stichting)?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

47 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Ja, dat is zeker een interessant onderwerp.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik denk dat de dierenarts haar misschien pijn heeft gedaan tijdens de operatie... alle theorieën zijn mogelijk ;)

Ik weet in ieder geval nog goed dat de dag dat ze thuiskwam na de operatie, ze echt totaal van de kaart was en tegen de muren aanliep...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Goed om te weten dat opereren via de flank minder belastend is voor het herstel. Misschien is het makkelijker om via de buik te opereren. Ik ben eigenlijk wel benieuwd ja...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik weet het niet, denk je dat het nog steeds gevoelig is of wil ze gewoon niet dat je aan haar buik komt, zoals zoveel katten?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Er staat duidelijk "sommige" en ik vroeg me gewoon af of het een feit of een fabeltje was, meer niet. Omdat sommige dierenartsen zeggen dat een operatie via de buik een littekenbreuk kan veroorzaken, wacht ik dus nog op bevestiging.

Alsjeblieft CANDIMARIE !!!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi,

Ik vind het eigenlijk wel een goede zaak dat de operatie niet meer via de buik wordt gedaan. Mijn poes is namelijk al van jongs af aan gesteriliseerd en sindsdien vindt ze het echt niet fijn meer als je over haar buik aait, haar optilt, enzovoort. Ze probeert dan te bijten of zich te verdedigen alsof ze nog steeds pijn heeft, terwijl dat echt al heel lang geleden is...

Is zij de enige die zo op deze operatie heeft gereageerd?

Bedankt! :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

NATTYGANN, jaren geleden, toen het nog via de buik gebeurde, hebben mijn poezen nooit ergens last van gehad -

Bij honden gebeurt het ook via de zijkant -

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Oké, we wachten af wat je dierenarts zegt Margaux

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

NattyGann, ik zal proberen eraan te denken om het aan mijn dierenarts te vragen, ik moet er voor het einde van de week toch nog even langs. Ik hoor wel wat hij zegt.

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 47

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!