Sterilisatie via de flank
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
mijn dierenarts gaf me een andere uitleg, die heb ik drie reacties hierboven gezet
weet je, dat is precies het antwoord dat ik kreeg
Ik was nog vergeten: de dierenarts heeft me verteld dat het alleen om de symptomen van de loopsheid gaat en niet om echte loopsheid, en dat dit heel zeldzaam is.
Hoi MARGAUX, toen ik gisteren met Stessy bij de dierenarts was, heb ik hem even om uitleg gevraagd.
Dit was zijn antwoord: een sterilisatie via de buik of via de flank is eigenlijk hetzelfde. Het probleem dat echter bij de flankmethode kan optreden, is dat er bij het verwijderen van de eierstokken een klein celletje kan achterblijven. Dat kan na verloop van tijd weer aangroeien, waardoor de poes weer krols kan worden. Bij een snede in de buik heb je dat gevaar niet, omdat hij dan beter ziet wat hij doet en het bovendien minder bloedt aan de buikkant dan in de zij.
Wat de pipetjes betreft: voor Stessy heeft hij me Milbemax-tabletten aangeraden en verkocht, omdat ze nog te jong is voor een pipetje. Hij adviseerde me om ze allemaal af en toe Milbemax te geven.
Nee, daar heb ik niet over nagedacht. Maar ik denk niet dat het waar is, want anders zouden ze het niet meer via de buik doen.
Mijn katten zijn altijd op de buik geopereerd en dat is altijd prima gegaan. Zou het trouwens iets met de leeftijd te maken kunnen hebben? Cléo is net geopereerd, ze is bijna 6 maanden en ze is echt supersnel hersteld. De volgende avond was ze alweer helemaal de oude en ze blijft gelukkig goed van haar hechtingen af, terwijl mijn andere katten die op de buik zijn geholpen er langer over deden en er best veel aan zaten te prutsen.
Ah oké, bedankt, het is dus een kwestie van gemak via de buik, dat dacht ik al. En heb je hem nog gevraagd naar die buikwandbreuk?
Ik ben dus net bij de dierenarts geweest en hij zei alleen maar "het is een technisch verhaal". Via de buik is het makkelijker om bij beide eierstokken te komen en via de flank is het lastiger, maar het hangt echt af van de dierenarts en hun eigen voorkeur. Verder niks...
Sowieso bepaalt elke dierenarts zelf op welke manier ze steriliseren
NATTYGANN zen - Goed dat je het even noemde, ik had er zelf niet bij stilgestaan -
- Mijn kat had blaasstenen op 3-jarige leeftijd, dit heb ik geleerd
- Beschadigde poot, is het kootje gebroken?