Sterilisatie, mijn poes trekt haar verband eraf!

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Ik heb een klein kitten van 6 maanden dat woensdag overdag is gesteriliseerd. Ze heeft een verband, maar sinds gisteren of vanochtend begint ze het eraf te trekken... wat kan ik het beste doen? Zeker omdat een deel van het litteken nu zichtbaar wordt...

Ze is gehecht (omdat er blijkbaar ook andere manieren zijn om de wond te sluiten).

Mijn ouders en ik wilden het verband er eigenlijk zelf al afhalen omdat het niet veel nut meer lijkt te hebben, maar we zijn bang dat we iets stoms doen... De assistente van de dierenarts zei dat katten hun verband meestal na drie dagen er zelf afhalen, maar ze vertelde er niet echt bij of dat nou goed was of niet en wat we nu precies moeten doen...

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

18 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • L
    Lili r Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Krijgt je kat antibiotica? Mijn hond had namelijk helemaal geen verband of pleister op haar litteken en de hechtingen werden pas na 12 dagen verwijderd. Ze mocht er alleen absoluut niet aan zitten, dus ze moest een kraag om.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Binnen 5 dagen moet het litteken helemaal dicht en rustig zijn, dan heb je geen gedoe meer met bacteriën.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Het probleem is dat zodra het verband eraf is, het een open deur is voor bacteriën :( ook kan hij dan de hechtingen eruit trekken en het is nog te vroeg om die te verwijderen :( hou ons op de hoogte.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Het moet geen probleem zijn om het verband eraf te halen ;)

Hope heeft haar verband maar 48 uur omgehad.

Kijk gewoon even of het litteken er goed uitziet, of de hechtingen weg zijn en of ze er niet aan zit.

Vertaald Frans
    L
    Lili r Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn hond is 15 dagen geleden geopereerd. Geen verband, maar wel 10 dagen lang een kap op gehad 's nachts en overdag wanneer we er niet waren. Gisteren zijn de hechtingen eruit gehaald, de wond is echt prachtig genezen en de kap is eindelijk af!!!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Oké! Dank jullie wel! Ik ga even bellen ;)

Vertaald Frans
    P'titefleur
    P'titefleur Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Haal het verband er vooral niet af... want er kan vuil in het litteken komen en dat kan een infectie veroorzaken... vraag je dierenarts om een kap.

Die assistente van de dierenarts is echt waardeloos.....

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Een klein kapje zou voldoende moeten zijn.

Vertaald Frans
  • 18 reacties van 18

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!