Sterilisatie, mijn poes trekt haar verband eraf!

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Ik heb een klein kitten van 6 maanden dat woensdag overdag is gesteriliseerd. Ze heeft een verband, maar sinds gisteren of vanochtend begint ze het eraf te trekken... wat kan ik het beste doen? Zeker omdat een deel van het litteken nu zichtbaar wordt...

Ze is gehecht (omdat er blijkbaar ook andere manieren zijn om de wond te sluiten).

Mijn ouders en ik wilden het verband er eigenlijk zelf al afhalen omdat het niet veel nut meer lijkt te hebben, maar we zijn bang dat we iets stoms doen... De assistente van de dierenarts zei dat katten hun verband meestal na drie dagen er zelf afhalen, maar ze vertelde er niet echt bij of dat nou goed was of niet en wat we nu precies moeten doen...

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

18 antwoorden
Sorteren op:
  • Lulu Frnc
    Lulu frnc Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Mijn poes heeft na een week zelf haar verband eraf gehaald en het was toen al goed genezen. Dat is heel normaal, je hoeft je geen zorgen te maken.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi! Om te voorkomen dat mijn kat aan haar verband zit, heb ik een dikke skisok om haar buik gedaan (niet te strak, maar ook weer niet te los).

Kijk, zo:

Vertaald Frans
    H
    Husson Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn poes is geopereerd en heeft nu een kap om. Ze moet deze 10 dagen dragen, maar het lukt haar steeds om het verband eraf te trekken. Ze moet het echt tot maandag laten zitten, dus wat kan ik doen zodat ze er niet aan komt? Het was een flinke operatie aan haar buik.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Je ziet het litteken bijna niet meer! Er zit alleen nog een klein korstje, maar dat is echt heel klein! Voilà :)
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Zo, dat zijn een hoop berichtjes! x)

Nou, alles gaat goed hoor. De dierenarts heeft woensdag de hechtingen eruit gehaald. Het litteken is nog wel een beetje dik, maar het is niet ontstoken ofzo. Aan de andere kant is het ook maar een heel klein en tenger katje, dus dan valt het waarschijnlijk gewoon meer op :)

Ze heeft na de operatie antibiotica en pijnstillers gekregen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Normaal gesproken wordt er na dit soort operaties standaard een antibioticaprik gegeven om eventuele infecties te voorkomen.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 18

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!