Soep of geen soep

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

goedenavond allemaal,

ik zou graag willen weten of het mogelijk is om soep (op de juiste temperatuur natuurlijk) aan je kat te geven, als aanvulling op de Hills brokjes.

Ik zou ook graag jullie mening willen horen over de zakjes van Felix, of welk merk zouden jullie me anders aanraden?

Soep of geen soep

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

14 antwoorden
Sorteren op:
  • B
    Belisabelle49 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn poezen zijn dol op soep (en dat is nog zacht uitgedrukt) en laten hun Hill's brokjes er zelfs voor staan. Ik maak de soep met wortels, spinazie en sperziebonen, uiteraard zonder zout. Zodra het gepureerd is, schep ik een portie voor hen eruit en breng ik de rest voor mezelf op smaak met zout. In de zomer kook ik ook courgettes voor ze, zonder zout. Ze zijn er echt gek op! Hierdoor eten ze minder brokjes en blijven ze netjes op gewicht. Ze eten ook kleine blokjes bietjes en bloemkool. Een van hen krijgt elk pilletje moeiteloos naar binnen als ik het in wat tomatenpuree verstop!

Vertaald Frans
    A
    Arbopilou Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn probleem is dat mijn kat erg ziek is. Hij heeft geen tanden meer en een abces in zijn bek; Matso is al 15 jaar oud.

Het is voor mijn lieve schat, mijn alles in de hele wereld, onmogelijk om nog dingen te eten waar hij op moet kauwen.

Daarom ben ik overgestapt op soep, van vis of vlees; een paar groentjes vindt hij ook niet erg.

Bovendien kan ik zijn medicijnen er zo makkelijk doorheen mengen als ik ze eerst fijnstamp.

Vertaald Frans
    Coco33150
    Coco33150 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Een kat eet geen groenten, het is een carnivoor net als alle andere katachtigen.

Gewoon brokjes en als je wilt wat zakjes natvoer, en natuurlijk onbeperkt water.

Vertaald Frans
    Bilch
    Bilch Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik denk dat je het hem wel kunt geven, het zijn immers alleen maar vitamines :-)

Echt een mooie kat trouwens! :-)

Vertaald Frans
    Silja
    Silja Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik denk dat als ik mijn poezen een lepeltje geef, ze het wel zullen oplikken. Maar ik zou het ze niet elke dag geven, want het is te zout en te veel zout is slecht voor het lichaam van een kat.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben nog een beginner wat betreft de verzorging van katten, maar ik leer hier op het forum echt ontzettend veel...

Vertaald Frans
    P'titefleur
    P'titefleur Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

"Soep is goed voor katten"

Een kat is een carnivoor..... dat 'ie een of twee lepeltjes wel lekker vindt, oké... maar soep maken voor je hond..... dat slaat echt nergens op...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Soep? Dan wel zelfgemaakt en lauwwarm. Soep is prima voor katten; ze krijgen zo groenten binnen (en alle goede dingen die daarbij horen, zoals vezels) en extra water (wat echt top is voor katten die weinig drinken). Maar geef geen kant-en-klare soep uit de winkel, want die is veel te zout en kan vol zitten met chemische toevoegingen die je kat echt niet nodig heeft. Dus ja, soep mag, maar maak het zelf zonder de groenten te schillen en gebruik absoluut geen aardappels of uien. Mijn kat is dol op zijn dagelijkse biologische wortelsoep die ik elke avond voor hem klaarmaak.

Maar natuurlijk is het niet noodzakelijk.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 14

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!