Hoi, vandaag ben ik met mijn poesje van 8 maanden naar de dierenarts geweest voor haar eerste inenting (ze komt uit het asiel, is achtergelaten door haar moeder, had darmproblemen, oormijt en daarna een oorontsteking, en ze weegt ook nog eens niet veel).
Ze komt niet buiten, dus de vaccinatie was niet superdringend, maar nu het mooie weer eraan komt, willen we haar de wereld laten ontdekken. De sterilisatie stond gepland voor eind januari, maar ze is voor het eerst krols geworden, dus dat is uitgesteld!
Dus vandaag om 15:00 uur heeft ze de vaccins Purevax RCP en Purevax FeLV gehad. Ik had mijn auto niet, dus ik heb een beetje geïmproviseerd en het reismandje in de kinderwagen van mijn dochter gezet (het is 15 minuten lopen en dat heb ik al vaker gedaan zonder problemen).
Ze vindt het vreselijk, dus ze bleef maar miauwen. Bij thuiskomst rond 15:30 deed ik het mandje open, ze rende weg en kotste meteen op het kleed. Daarna heeft ze nog 15 tot 20 minuten lang overal kleine beetjes gespuugd (eerst brokjes, daarna alleen nog water).
Ik heb meteen in paniek de dierenarts gebeld. Ze zei dat het ofwel de stress van de reis was (is ze misschien te veel door elkaar geschud onderweg?), of een reactie op het vaccin.
Volgens haar heeft ze een andere kat als patiënt die bij elke inenting moet overgeven, dus die krijgt nu helemaal geen vaccins meer. Ze zei dat ik haar tot vanavond geen eten mag geven en dan kijken we bij de herhalingsprik over 4 weken hoe het gaat. 😔😔
Nu ligt ze lekker te rusten in haar huisje. Ze kwam nog even bij me spinnen toen ik haar braaksel aan het opruimen was.
Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt??